פתיחת מושב החורף נתניהו לבנט: "הבטחת שתביא שינוי דרמטי לקורונה. צדקת, הבאת שינוי לרעה"

בישיבה חגיגית נפתח מושב החורף של הכנסת בנאומיהם של יו"ר הכנסת, נשיא המדינה וראש הממשלה, שאמר: "אנחנו בולמים את הדלתא, בלי יום סגר של אחד" | ראש האופוזיציה: "מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/10/21 16:58 כח בתשרי התשפב

נתניהו לבנט: "הבטחת שתביא שינוי דרמטי לקורונה. צדקת, הבאת שינוי לרעה"
נתניהו, צילום: דוברות הכנסת

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (ב') באופן רשמי, עם נאומיהם של יו"ר הכנסת מיקי לוי ונשיא המדינה יצחק הרצוג, שנאמו במליאה לאחר סיום ישיבותיהן של הסיעות. את המושב פתח יו"ר הכנסת שדיבר בגנות חלקים מהאופוזיציה המסרבים לקחת חלק בעשייה הפרלמנטרית. הנשיא אמר כי ישנה החובה לשוב לשיח מכבד בין האופוזיציה לקואליציה.

מיד לאחריהם עלה לנאום ראש הממשלה נפתלי בנט, שעוד בטרם פתח את פיו עורר סערה בקרב חברי האופוזיציה. תחילה, אמר: "הממשלה הזאת הושבעה לפני 113 ימים. ימים מלאי עבודה. רבים מתחומי הפעילות של המדינה היו מכוסים בשכבת אבק של הזנחה. שנתיים של חוסר מעש, של דחיינות וניוון - החל בגרעין האיראני, דרך מחירי הדיור ועד הפקקים האינסופיים".

"הכל עמד מלכת, בזמן שאנחנו היינו עסוקים בארבע מערכות בחירות, ובמגפה אחת. שלושה חודשים וחצי עברו בסך הכל, מאז התחלנו, וכבר אפשר לראות, מעבר לאווירה העניינית ולשיתוף הפעולה, גם תוצאות: אנחנו בולמים את הדלתא, בלי יום סגר של אחד".

על תוכניות הממשלה סיפר: "אנחנו מטפלים באתגר מחירי הדיור, השנה ישבר שיא של כל הזמנים בשיווקי קרקעות לבניית יחידות דיור, ונבנה עוד יותר בשנים הבאות. נקדיש תשומת לב מיוחדת לרמת הגולן, עם יעד של הגדלה משמעותית של ההתיישבות ברמה. במשמרת שלנו – אתם העצמאיים, כבר לא אזרחים סוג ב'. הצמיחה בעליה, הגרעון מצטמצם, האבטלה יורדת".

לסיום אמר: "הממשלה יציבה, התקציב יעבור בע"ה. אנחנו מתכוונים להיות ארבע שנים, ובשביל זה אנחנו צריכים לרסן את ההתנהלות שלנו".

נתניהו: "מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה"

אחרון הנואמים בכנס הפתיחה של מושב החורף, היה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת, אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה מְכִילָה, התקשורת מַַאֲכִילָה, ואזרחי ישראל – אוֹכְלִים אותה", פתח ותקף. " בנט, הבטחת שכשתהיה ראש ממשלה תביא שינוי דרמטי לקורונה, תוך חמישה שבועות אמרת. צדקת, הבאת שינוי, אבל שינוי לרעה".

"הטבלה לא משקרת. לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד 'בלומברג' דרג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו".

בדבריו הזכיר גם את נאום ראש הממשלה באו"ם: "נפתלי בנט, לפני שבוע נאמת באו״ם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על איראן, אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת: שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ושהיא תמשיך לפעול לסכל אותו, עם או בלי הסכמת ארצות הברית. במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו.  ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרואי".

גם את התקשורת תקף נתניהו: "מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה. אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו. אין מחדלים, אין בדיקת עובדות, יש רק פרגון: 'בנט מאושר', 'בנט מרוצה', 'בנט מבסוט', 'בנט הציל תוכי' וכמובן שמנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל – מנסור עבאס - זה שאישר לבנט  ללכת לאו״ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פאחם".

מיקי לוי: "הגיעה העת להפסיק את ההחרמה חסרת התקדים של האופוזיציה"

מיקי לוי אמר בפתח דבריו: "חשבתי שהרכב הוועדות שהציעה הקואליציה בתחילה לא היה מאוזן ופעלתי לשנותו. הקואליציה הלכה כברת דרך ארוכה. בסופה הוגדלו ועדות ונוספו חדשות, כדי להגדיל את כוחה של האופוזיציה, והסכמתי למנות עוד שני סגנים מהאופוזיציה ליושב ראש הכנסת ואפילו החזרנו את נציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים. כפי שאמרתי בבג"צ נחה דעתי ואני חושב שההצעה שמונחת על השולחן כעת היא הצעה הוגנת ביותר". 

"הגיעה העת להפסיק את ההחרמה הגורפת וחסרת התקדים של האופוזיציה. מעולם לא היה בכנסת מאורע כזה שגוש אופוזיציוני שלם מסרב להשתתף בעשייה הפרלמנטרית באופן גורף ומוחלט ומסרב לקחת חלק קריטי בדמוקרטיה הישראלית. הבית הזה ידע להתגבר על מחלוקות גדולות הרבה יותר וכולי תקווה שהמשבר הזה יסתיים במהרה ונצא לדרך חדשה". 



לסיום אמר לוי כי תקציב המדינה שעתיד לעבור בקרוב יאפשר עבודה סדירה של משרדי הממשלה. "כנס החורף שאנו פותחים היום יהיה כנס ארוך במיוחד ובמרכזו נעביר את תקציב המדינה לראשונה מזה יותר מ-3 שנים. בכך נשים סוף לחוסר הוודאות שליווה את המשק בתקופה האחרונה. התקציב יאפשר למשרדי הממשלה לעבוד באופן מסודר, לתכנן קדימה ולהוציא תכניות אל הפועל".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יצחק הרצוג: "ויכוחים ענייניים - כן, לגיטימציה לבריונות - לא"

יצחק הרצוג אמר בנאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת: "המשכן הזה, על כל מנגנוניו, חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה ואופוזיציה, ובין אופוזיציה וקואליציה. גם בתוך סערת העימותים, אל תשכחו: ויכוחים ענייניים - כן, לגיטימציה לבריונות - לא. אני קורא לכם – לשוב ולבחור מחדש, בכל יום, לדבר. לבחור לנהל שיח מכבד ונאות, ענייני והוגן, גם אם תקיף".

הנשיא אמר כי יעשה הכל בכדי "לחזק את יסודות הממלכתיות ולעצור את הכרסום המתמיד בחוסן הלאומי שלנו, שהופך לאיום אסטרטגי על עוצמתה ושלמותה של החברה הישראלית".

"אני קורא לכם – חברותיי וחברי חברי הכנסת, לשרטט קווים אדומים וברורים בשיח הציבורי. לנהל דיונים על מהותם של דברים. לעצור מופעי שיסוי, להיות מורי דרך, מקני ערך ומודל לחיקוי. המשימה הזו היא של כולנו. התיקון הזה הוא של כולנו. הוא יכול להיות, הוא חייב להיות".