שכיר חרב איראני או המאפיה הרוסית? המיליארדר טדי שגיא ניצל מהתנקשות בקפריסין

כוחות הביטחון בקפריסין עצרו אזרח אזרי שברשותו אקדח משתיק קול ודרכון רוסי, בתחילה חשבו שמדובר בשכיר חרב איראני, אך לאחר מכן התברר כי מדובר ככל הנראה בנסיון חיסול על רקע פלילי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/21 09:04 כח בתשרי התשפב

שכיר חרב איראני או המאפיה הרוסית? המיליארדר טדי שגיא ניצל מהתנקשות בקפריסין
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

דרמה של ממש בקפריסין, המיליארדר הישראלי טדי שגיא המחזיק בחברות הימורים באינטרנט, ניצל במהלך השבועות האחרונים מניסיון חיסול, ההערכות כרגע מדברות על כך שניסיון החיסול בא ככל הנראה מצד המאפיה הרוסית, בשל חובותיו לכאורה של הישראלי לגורמים רוסיים עמם עשה עסקים.

בתקשורת הקפריסאית דווח על כך שהמשטרה עצרה אזרח אזרי, אשר ברשותו דרכון רוסי ואקדח משתיק קול, כאשר הוא בדרכו לחסל את שגיא.


(טדי שגיא).

מפרטי האירוע עולה כי  גופי ביטחון קפריסאים קיבלו התרעה מודיעינית על היתכנות לחיסולו של המיליארדר הישראלי, והם העבירו את ההתרעה לשגיא, אשר נמלט יחד עם עוד שני ישראלים מהאי וניצל מהחיסול ברגע האחרון. 

לאחר מספר ימים נתפס חשוד בניסיון החיסול, כאשר הוא נמצא בסמיכות לבניין אשר טדי שגיא מרבה לפקוד אותו ובאמתחתו של המחסל נמצאו אקדח, משתיק קול, כפפות וציוד נוסף. על פי גורמים שמעורים בפרטי החקירה, ישנה הערכה כי קבוצת ישראלים היא זו שהזמינה את חיסול שגיא. על פי הדיווח בחדשות 12 ייתכן והיו עוד אנשי עסקים על כוונת המחסלים. 

מחקירת החשוד שנתפס עולה כי המחסל שנעצר היה ככל הנראה חלק מחוליית מחסלים, אשר תכננה לחסל את שגיא. עוד עולה מפרטי החקירה, כי החוליה  הגיעה לקפריסין היוונית כאשר חצתה את הדרך לשם מקפריסין הטורקית. המחסל האזרי אשר נותר בקפריסין היוונית נתפס, בעוד יתר החוליה הספיקה לחזור חזרה לשטח הטורקי.

בתחילה העריכו הרשויות בקפריסין כי מדובר בפעולת טרור איראנית, אך הכיוון נשלל ונראה כי לא מדובר באירוע טרור.

מקבוצת טדי שגיא נמסר: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם".