כיצד הגיבה קמלה האריס כאשר שמעה כי ישראל מבצעת רצח עם? צפו

סגנית נשיא ארצות הברית נפגשה עם סטודנטים, והאזינה בסבלנות כאשר אחת הסטודנטיות טענה כי ישראל מבצעת רצח עם אתני. "אסור לדכא את הקול שלך, את נקודת המבט שלך". עוד הוסיפה בדיפלומטיות: "יש ויכוחים בריאים במדינה שלנו מהי הדרך הנכונה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/09/21 16:45 כג בתשרי התשפב

כיצד הגיבה קמלה האריס כאשר שמעה כי ישראל מבצעת רצח עם? צפו
צילום: shutterstock

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס נחשבת לידידת ישראל, אולם זה לא מנע ממנה להאזין בקשב רב לסטודנטית שהאשימה את ישראל ברצח עם אתני, ואף לשבח אותה. 

האריס, שנבחרה על ידי ג'ו ביידן לתפקיד הבכיר כבר במהלך המירוץ לנשיאות, הגיעה למפגש עם סטודנטים באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה. הביקור, שנועד לעודד את זכות ההצבעה, אף כלל שאלות מהקהל. כאשר אחת הסטודנטיות במקום הרימה את ידה והתייחסה לכספי הסיוע שאישר בית הנבחרים האמריקאי למימון לכיפת ברזל. 

"בקיץ היו הפגנות ומחאות במספרים אסטרונומיים. לפני כמה ימים הוקצו כספים כדי להמשיך לתמוך בישראל, וזה כואב לי בלב", אמרה הסטודנטית, "בגלל רצח העם האתני של ישראל ועקירת האנשים, כפי שקרה באמריקה. אני בטוחה שאת מודעת לזה".

עוד טענה הסטודנטית האנונימית כי היא בוחרת להעלות את הנושא כיוון שהוא "משפיע על חיי ועל חיי אנשים שמאוד אכפת לי מהם". האריס הנהנה בהבנה במשך כל דבריה של הסטודנטית, ולאחר מכן הגיבה ואמרה כי היא שמחה שהנושא עלה. 

"מדובר כאן בעובדה שאסור לדכא את הקול שלך, את נקודת המבט שלך, את החוויה שלך, את האמת שלך ויש לשמוע אותן, נכון? זהו אחד הדברים שאנו נלחמים עליהם בדמוקרטיה. הדמוקרטיה היא הכי חלשה כאשר מישהו נשאר בחוץ". 

ללא התייחסות עניינית לדברים, הוסיפה סגנית הנשיא כי עדיין יש "ויכוחים בריאים במדינה שלנו מהי הדרך הנכונה, ואין לדכא את קולו של איש בנושא הזה", זאת בנוגע למדיניות החוץ של ארצות הברית במזרח התיכון. 

כזכור, בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים האמריקאי את סעיף המימון לכיפת ברזל, זאת לאחר שהוסר מחוק התקציב לפני יומיים, בשל לחץ רב של חברי קונגרס פרוגרסיביים שאיימו להצביע נגד התקציב. מדובר בכמיליארד דולר שמיועדים לרכש טילי "טמי"ר" וסוללות כיפת ברזל.

לאחר שהסעיף הוסר מחוק התקציב, הוא הובא לאישור הקונגרס כסעיף בודד, במטרה לזכות בתמיכת חברי קונגרס רפובליקנים פרו ישראלים, שהתנגדו לחוק התקציב ואושר ברוב עצום של 420 תומכים מול 9 מתנגדים בלבד. למרות האישור של סעיף הסיוע הערב בבית הנבחרים, החוק צריך לקבל בהמשך גם את אישור הסנאט.