החזרה מאומן: עשרות נעצרו בחשד לזיוף בדיקות קורונה

משטרת ישראל עצרה קבוצת בני אדם בנמל התעופה בחשד כי זייפו בדיקות קורונה ולמרות התוצאה החיובית עלו למטוס חזרה ארצה | ראש הממשלה מגיב לעומסים במתחמי הבדיקות: "המדיניות שלנו היא קיום שגרת חיים מלאה לצד זן הדלתא"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/09/21 20:44 ג בתשרי התשפב

החזרה מאומן: עשרות נעצרו בחשד לזיוף בדיקות קורונה
עומסים בתור לבדיקות קורונה באומן , צילום: by Flash90

יממה לאחר ראש השנה, והמונים התחילו לשוב מאומן שבאוקראינה, שם ציינו את החג. משטרת ישראל עצרה עשרות אנשים מאומתים לנגיף הקורונה שחזרו היום (ה') לארץ עם בדיקות מזויפות. עד כה אותרו 16 נוסעים שנחתו לאחר שזייפו בדיקת קורונה, כך על פי דיווח של N12. 

החיוביים לנגיף, שאותרו בנמל התעופה הובלו לבתיהם באוטובוסים ובמשטרה מתכננים לנקוט נגדם בהליכים פליליים. עוד עולה מהדיווח כי על פי הערכה, עוד מקרים של זיופי בדיקות צפויים להתגלות. 

בתוך כך עולה, כי החוזרים שכן נבדקו, התגלו חיוביים. עוד לפני החזרה לארץ, האנשים במקום מחויבים לבצע בדיקת קורונה במתחמי בדיקות מהירים של מד"א, על פי הנתונים שם עולה כי כבר 12% מהנבדקים התגלו חיוביים לנגיף.  לאחר ביצוע הבדיקה באוקראינה החיוביים נשלחים לבידוד במלונית מקומית, והשליליים נדרשים לביצוע בדיקה נוספת בישראל. אם גם התוצאה בארץ שלילית, ניתן לצאת מהבידוד לאחר 24 שעות. 

לאחר פרסום המקרה, ראש הממשלה בנט הודיע על החרפת הצעדים נגד חולים שיכנסו לארץ במרמה. 

  •  כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה ע"י משטרת ישראל.
  •  נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד. 
  • כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה ונחת בנתב"ג, יפונה לביתו ברכב ייעודי או ע"י אמבולנס, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור. החולה יחויב בתשלום בגין נסיעה זו. 
  • כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו 10 ימים, אשר ייאכף ע"י משטרת ישראל. אדם שאין באפשרותו לקיים בידוד ביתי והצהיר על כך - יישלח למלונית קורונה ל-10 ימי בידוד לפחות.
  • אדם שיפר את חובת הבידוד הביתי, תיבחן הכנסתו למעצר.
  •  במקביל לצעדים אלו, נבחנת החלתה של תקנה ייעודית, במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלוניות קורונה.

"ממשלת ישראל רואה בחומרה רבה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד, המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור, ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד מפרי החוק", נמסר מטעמו. 

"אם יש תקלות, אנחנו מתקנים אותן ומוצאים פתרונות" 

לאחר שאזרחים רבים דיווחו על תורים ארוכים ועומסים במתחמים לבדיקות קורונה, מה שמקשה על הגישה לבדיקות ועל התוצאות, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בתגובה כי ננקטו כמה פעולות באופן מיידי כדי להסדיר את הנושא. 

"אני מודע להיקף העומסים במתחמי הבדיקות, ועוקב אחר הדיווחים על המתנה ארוכה מדי בתורים. שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ואני פועלים במאמץ משותף כדי לטפל במצב בהקדם האפשרי".

ראש הממשלה פירט את הצעדים שננקטו כדי לצמצמם את העומסים: 

  • החל מהיום פועלים כבר כ-130 צוותי בדיקה (במקום 115). המשמעות: כ-5,000 איש נוספים יוכלו להיבדק מדי יום.
  • כלל קופות החולים התבקשו ליטול חלק במאמץ.
  • ראשי רשויות קיבלו הקצאה מיוחדת של כחצי מיליון ש"ח להפעלת סדרנים במתחמי הבדיקות.
  •  אנחנו מסיטים משאבים למרכזים הצפופים יותר.

עוד הוסיף בנט, "המדיניות שלנו היא קיום שגרת חיים מלאה לצד זן הדלתא. זה דרש מאיתנו להוציא לפועל את מבצע החיסונים, ואת זה ביצענו, ובנוסף לקיים התאמות ולפעול בגמישות. אם יש תקלות, אנחנו מתקנים אותן ומוצאים פתרונות. אנחנו חוגגים את חגי תשרי עם המשפחה, בלי סגר, כאשר הילדים בבתי הספר והמשק פתוח. זה מאמץ גדול שמחייב אחריות מהצד שלנו, וסבלנות מצדכם, הציבור".

צילום: משרד הבריאות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן