סמוטריץ': "תחושה שמישהו בממשלה לא רוצה שנעשה בדיקות קורונה"

במשרד הבריאות אופטימיים לאור הירידה היחסית בתחלואה. ביממה האחרונה אומתו 3,247 חולים ומקדם ההדבקה ירד ל-0.83 | מנגד, אזרחים מתלוננים על עומסים חריגים במתחמי הבדיקות. בשער בנימין אישה התעלפה בזמן המתנה בשמש ופונתה לקבלת טיפול

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/09/21 14:47 ג בתשרי התשפב

סמוטריץ': "תחושה שמישהו בממשלה לא רוצה שנעשה בדיקות קורונה"
תורים ארוכים במתחמי הבדיקות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במשרד הבריאות משדרים אופטימיות קלה לאור נתוני תחלואת הקורונה שעודכנו הבוקר (ה'). כבר יומיים ברציפות שמקדם ההדבקה נמוך מ-1 ועומד על 0.83. אתמול אומתו לנגיף 3,247 חולים חדשים מתוך 60,230 נבדקים, שיעור של 5.4% חיוביים, נתון גבוה אך נמוך משמעותית ממה שראינו בשבועות האחרונים. בבתי החולים מאושפזים 680 חולים שמצבם מוגדר קשה ועוד 160 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו מהנגיף 7,279 בני אדם. 

מנגד, אזרחים מדווחים על תורים ארוכים לבדיקות קורונה. ב-ynet דווח כי בכיר במשרד הבריאות הביע ביקורת חריפה על התנהלות הגורמים האחראיים: "לא סביר ששנה וחצי לתוך האירוע עדיין מתגלים קשיים תפעוליים בתחנות הבדיקה ברחבי הארץ. תורים בלתי-סבירים גורמים לציבור לנטוש ולוותר על בדיקות חיוניות לצורך ההתמודדות עם תחלואת הקורונה. הזרקור צריך להיות מופנה ל"מגן ישראל" ופרויקטור הקורונה, שהיה צריך לדאוג לפריסה מיטבית במהלך ימי החג ולצפות זינוק שיא ולייצר תשתית בדיקות רחבה מעבר למה שהיה עד עכשיו".

לאחר שאתמול בערב כתב שר הבריאות ניצן הורוביץ, כי הנחה לתגבר את עמדות בדיקות הקורונה ולהאריך את השעות גם בלילה, חן ארצי סרור פנתה אליו בחשבון הטוויטר שלה: "האריכו את שעות הדרייב אין במוצאי שבתות לפחות עד חצות והגדילו את מספר העמדות. פעם שעברה גם טסנו עם צאת השבת, גם חיכינו בתור וגם סגרו לנו על האף". 

בשער בנימין נרשמו היום תורים של כ-שלוש שעות, כשחלק ארוך מההמתנה שם - תחת השמש החמה. אישה שהמתינה לבדיקה התעלפה וצוות של מד"א פינה אותה לקבלת טיפול.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, המתין היום גם הוא באחד ממתחמי הבדיקות והתייאש. "העובדה שלא ניתן לבצע בדיקות קורונה בצורה סבירה ויעילה היא מחדל אדיר. מעט מאוד מתחמים, תורי ענק, שעות של המתנה. יותר מתחושה שמישהו בממשלה לא רוצה שנעשה בדיקות כדי לסדר את המספרים. חצי יום בזבזתי הבוקר בשביל בדיקה לאחד הילדים. התייאשתי באמצע וחזרנו הביתה". 

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, אחד מבכירי המאבק בנגיף, סיפר הבוקר בגל"צ כי החיסון מגלה עמידות מפני זן הדלתא, "רואים המשך במגמת הבלימה - ירדנו מ-100 חולים קשים חדשים ליום לכ-75 ביום", אמר סגל.

"אנחנו יודעים שפתיחת שנת הלימודים, וגם החגים, הולכים לייצר מפגשים שיכולים להוביל להדבקה גבוהה אבל אני רוצה להאמין שחומת החסינות שנבנתה עם 2.4 מיליון מחוסנים במנה שלישית, יאזנו את העליות שיכולות לנבוע מזה יכול להיות שהחסינות תחזיק יותר זמן, צריך לעקוב מקרוב".