‏דיווחים בסוריה: חיל האוויר תקף בדמשק | פיצוצים נשמעו במרכז הארץ

אירוע בטחוני חריג התרחש במהלך הלילה, בשעה 1:35 דיווחו כלי תקשורת בסוריה על תקיפה של צה"ל | דקות לאחר מכן אזרחים רבים במרכז הארץ דיווחו על הדי פיצוצים | חשש שטיל מסוריה הגיע למרכז

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/21 01:53 כו באלול התשפא

‏דיווחים בסוריה: חיל האוויר תקף בדמשק | פיצוצים נשמעו במרכז הארץ
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

עליית מדרגה במלחמה שבין המלחמות. על פי דיווחים זרים גם הלילה יצאו מטוסי חיל האוויר לתקוף יעדים בסוריה. הפעם, סמוך לבירה דמשק. אבל התקיפה נגררה לתוך שטח ישראל, אזרחי המרכז שמעו הדי פיצוצים וטיל שהגיע מסוריה התפוצץ מעל שמי הים.

במהלך התקיפה בסוריה הופעלה מערכת ההגנה האווירית הלילה, קיים חשד כי אחד מטילי הנ"מ שנורו לעבר מטוסי צה"ל שייט עד אזור המרכז, שם התפוצץ מעל שמי הים. בסוריה מדווחים על פגיעה ברכוש כתוצאה מתקיפת צה"ל, בישראל אין נפגעים בנפש או ברכוש.

תקיפות בסוריה כבר הפכו לדבר שבשגרה, בחודש שעבר סוכנות הידיעות הסורית דיווחה על תקיפת חיל האוויר הישראלי סמוך לחאדר, שבצפון קוניטרה. גורם סורי צבאי צוטט בכלי התקשורת בשפה הערבית כמי שמאשר כי ישראל תקפה מתקן צבאי רגיש סמוך לחאדר. 

על פי הדיווחים, לעבר המוצב שממוקם מול מג'דל ש'מס, נורו כמה טילים והדי פיצוצים נשמעו באזור. לא היו נפגעים לכוחות הצבא הסורי במוצב אולם במתקן שעל פי הדיווחים פועלות בו מיליציות הכפופות לאיראן - נגרם נזק.

נזכיר כי גבול הצפון לא שקט בשבועות האחרונים. לפני כחודש נורו מלבנון שלוש רקטות לעבר מדינת ישראל. התרעות הופעלו בקריית שמונה, בכפר גלעדי ובתל חי, אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח וגרמה לשרפה סמוך לבית העלמין בקריית שמונה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מהירי.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן