לקראת ראש השנה: הרב יובל שרלו עלה להר הבית

עליית הכנה לראש השנה התקיימה בהר הבית בהדרכת ראש ישיבת אורות שאול, הרב יובל שרלו, יחד עם הרב שמשון אלבוים ממנהלת הר הבית | 581 יהודים עלו השבוע להר הבית ומתחילת החודש עלו להר 2,765 יהודים - עליה של 17% מאלול בשנה שעברה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/09/21 18:33 כה באלול התשפא

לקראת ראש השנה: הרב יובל שרלו עלה להר הבית
הרב שרלו בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

עליית הכנה לראש השנה התקיימה היום בהר הבית בהדרכת ראש ישיבת אורות שאול הרב יובל שרלו, יחד עם הרב שמשון אלבוים ממנהלת הר הבית. הרב שרלו ציין את מרכזיותו של ראש השנה והחודש השביעי בהר הבית והמקדש. הרב התפעל מהשינויים וההתקדמויות המפליגות שעברו על המקום בשנים האחרונות ביחס ליהודים, ושיבח מאוד את הצבת הלכות העליה בכניסה להר לצד דגם המקדש. גם ראש הישיבה הרב יהודה קרויזר רבה של מצפה יריחו, עלה היום להר הבית בראש תלמידי הישיבה.

"זה בעצם המקום היחיד בעולם, כלום מבחינת גודל של המפגש שבין אלוקים ואדם. זה המקום אשר בחר השם לשכן שמו שם. מתאים מאוד לקראת ראש השנה. יום מצד אחד מלכות השם ומצד שני יום תרועה, זכרון תרועה, שאנחנו מביאים לפני ריבונו של עולם את עצמנו. ובמפגש הזה בעזרת השם נזכה להתברך במהלך הקצר שלנו כאן", אמר הרב שרלו.

במנהלת הר הבית מציינים זינוק משמעותי מאוד במספר העולים להר הבית בחודשים האחרונים. 581 יהודים עלו השבוע להר הבית. מדובר בעלייה של כ17% מהחודש המקביל בשנה שעברה. 2,765 עלו להר הבית מתחילת חודש אלול, מספר תקדימי.

אסף פריד ממנהלת הר הבית, סיפר כי רבנים וישיבות רבות עולים להר הבית להתפלל על השנה החדשה בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה, ביניהם גם העליות הקבועות של ישיבות צפת ומעלה אדומים בראשות ראשי ישיבותיהם.

יהודים רבים המשיכו לזרום להר הבית במהלך השבוע האחרון, רבים מהם לראשונה בחייהם וכולם עלו בליווי והדרכת מדריכי ארגון "בידינו" אשר מכווינים את העולים.

גם השבוע נרשמו מקרים בהם שוטרי הליווי העירו, הפריעו ואיימו בהרחקה ומעצר של יהודים שהתפללו בקול רם. במקרה נוסף דיווחה רינה אריאל מארגון "נשים למען המקדש" כי המשטרה מסרבת לצרף יחד שתי קבוצות ששהו בצד המזרחי של הר הבית ללא כל סיבה ולא נותנת לקבוצה המובילה להתקדם בלי הקבוצה השנייה.

תום ניסני, מנכ"ל "בידינו למען הר הבית", שחזר השבוע להר הבית לאחר הרחקה של חודשיים בעקבות צילום סרטון שבו קראו "הר הבית בידינו", מסר: "אנחנו שמחים על העליה הנאה במספרי העולים להר הבית, ותקופת החגים העמוסה עוד לפנינו. יחד עם זאת ארגון "בידינו" עוקב אחר האירועים בהר וחוזר ומדגיש כי הזכות לחופש פולחן מגיעה גם ליהודים בהר הבית, את ניהול הר הבית יש להעביר לגוף מקצועי".

צילום: מדריכי ארגון בידינו

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן