הפרקליטות לבית המשפט: ניתן לשחרר בערבות 3 מהנאשמים בתקיפת החייל ביפו

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט העליון כי היא מסכימה לשחרור בערבות שלושה מתוך ששת הנאשמים בתקיפת החייל ביפו במהלך מבצע "שומר החומות". בנוסף, הפרקליטות בקשה לשחרר את אחד מהנאשמים ממעצר בכפוף לערבות עצמית ולערבות צד ג'

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/09/21 17:28 כה באלול התשפא

הפרקליטות לבית המשפט: ניתן לשחרר בערבות 3 מהנאשמים בתקיפת החייל ביפו
יפו בשומר החומות, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפרקליטות הודיעה היום (ה') לבית המשפט העליון, כי היא מסכימה לשחרורם ממעצר של ראג'ב מחאמיד ולורנס מחאמיד, בכפוף לחתימה על ערבות עצמית וערבות צד ג. בנוסף, הגישה הפרקליטות בקשה לשחרור ממעצר של לוטפי ווחש בכפוף לערבות עצמית ולערבות צד ג'. זאת לאחר עיון מחדש במכלול חומר החקירה ובין היתר בראיות חדשות אשר הובאו לידיעתה לאחרונה. השלושה הואשמו בתקיפת החייל ליאור שרנין ביפו.

החייל שעבר ניסיון לינץ' באמצע חודש מאי, ימי מבצע "שומר החומות", סיפר כי פורעים ערבים הכו אותו וריססו אותו בפלפל. בתחילה מצבו הוגדר קל, אך בבדיקות התגלו דימום מוחי ושברים בגולגולת ומצבו נעשה קשה. במהלך התקיפה נזרקה לבנה שפגעה בראשו, החייל התמוטט וחלק מהתוקפים המשיכו לבעוט בו. ווחש, שעבר במקום והבחין באירוע התקרב אל החייל כשהוא רוכב על קטנוע ובעט ברגלו תוך כדי הנסיעה.

כזכור לראג'ב ולורנס מחאמיד יוחסה עבירת מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה. ולוחש לוטפי יוחסה עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני, זאת לאחר שעל פי החשד לקחו חלק בתקיפת החייל בשד' ירושלים ביפו.