שיפור במצב החייל שעבר ניסיון לינץ' ביפו - מצבו בינוני

האלימות הערבית כלפי יהודים ממשיכה. בבית החולים איכילוב בישרו הבוקר כי מצבו של החייל שעבר ניסיון לינ'ץ השתפר, "חזר להכרה מלאה ומוגדר בינוני ויציב". ערבי תושב אום אל-פאחם נעצר בחשד להשתתפות בביצוע הלינץ' שעברה משפחה בעיר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/05/21 11:37 ג בסיון התשפא

שיפור במצב החייל שעבר ניסיון לינץ' ביפו - מצבו בינוני
יפו, השבוע, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

שיפור במצב החייל שעבר ניסיון לינץ' ביפו. החייל שעבר אתמול ניסיון לינץ' ביפו נותח בראשו ומצבו מוגדר בינוני. ד״ר עידו שטראוס, רופא בכיר במערך הנוירוכירורגי באיכילוב, אמר: "לאחר ניתוח מורכב, מצבו כעת משתפר, הוא חזר להכרה מלאה ומוגדר בינוני ויציב". החייל סיפר כי פורעים ערבים הכו אותו וריססו אותו בפלפל. בתחילה מצבו הוגדר קל, אך בבדיקות התגלו דימום מוחי ושברים בגולגולת ומצבו נעשה קשה.

במהלך הלילה הובהל לחדר המיון באיכילוב חייל נוסף במצב קל לאחר שהותקף ביפו. החייל בן ה-19 יצא, לדבריו, בלבוש אזרחי ממסעדת אבולעפיה. ביציאתו מהמקום נחסם על ידי רכב והופל לרצפה על ידי צעירים ערבים שהתנפלו עליו באלימות קשה.

המשטרה הגיעה אמש למרפאה מקומית באום אל-פאחם, לאחר שקיבלה דיווח על משפחה שנקלעה בטעות לעיר, הותקפה על ידי מתפרעים ערבים ובנוסף נגנב ממנה גם כלב המשפחה. כוחות משטרה שהגיעו למרפאה אבטחו את המקום עד להגעת האמבולנס וליוו אותם אל מחוץ לעיר לקבלת טיפול במרכז הרפואי העמק בעפולה.

חקירת המשטרה הביאה לאיתורו של גור הכלבים, להשבתו לבעליו ולמעצרו של חשוד בביצוע הלינץ' במשפחה, תושב המקום, ערבי בן 19, וזאת במקביל לטיפול בהתפרעויות על ציר 65 שכללו יידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה וונדליזם. עם סיום חקירתו החשוד נכלא והבוקר יתקיים דיון בעניינו בבית המשפט חיפה בבקשה להאריך את מעצרו.


(ניסיון לינץ', השבוע בירושלים)