בנט זימן לשימוע בכירה שאמורה לאשר את מינויו של ר' לראש השב"כ

ראש הממשלה שוקל להדיח את פרופסור טליה איינוהרן, החברה בוועדה למינויים בכירים, הסיבה: "תוקפת במילים בוטות ובעלות אג'נדה פוליטית מובהקת את הממשלה ושריה, ומערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילותה" | האם המינוי של ר' יתעכב?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/09/21 10:56 כה באלול התשפא

בנט זימן לשימוע בכירה שאמורה לאשר את מינויו של ר' לראש השב"כ
צילום: מאת Family member - טליה איינהורן, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91239517

לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אתמול (ד') על מינויו של ר', סגנו של נדב ארגמן לראש שירות הביטחון הכללי, הבוקר (ה') מתברר כי הוא שוקל להדיח את פרופסור טליה איינהורן, משפטנית  החברה בוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה ומי שאמורה לאשר את המינוי של ר' לתפקיד הבכיר.

על פי דיווח של ידיעות אחרונות עולה כי לאחרונה קיבלה פרופסור איינהורן מכתב ובו התבשר לה כי הוחלט לקיים שימוע בעניינה, אותו יערכו מזכיר הממשלה שלום שלמה והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית פרגו-ברנע. איינהורן יכולה להשיב לטענות כלפיה עד 14 בספטמבר.

על פי מקורות בכירים, עולה כי הסיבה להדחתה היא נטייה פוליטית. איינהורן נוהגת להעלות ציוצים בטוויטר ולשתף פוסטים נגד הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. בעבר כתבה בטוויטר: "הירושה הקשה שקיבלנו מנתניהו היא ממשלת בנט", ו"שום מתכון יח"צ לא יצליח להכיל את ממשלת 'ריפוי' שבאפס מעש מדרדרת מיום ליום את בריאות הציבור הבריא שקיבלה לידיה". 

באשר למינוי של ר', אותו כאמור איינהורן אמורה לאשר, גורמים בממשלה העריכו כי הליך ההדחה לא צפוי להשפיע עליו, אולם יתכן כי סערה ציבורית תוביל לפנייה לבג"צ בעניינה, מה שעלול להקשות על כינוס הוועדה המייעצת למינוי בכירים. 

"מדובר בוועדה חשובה שפעילותה חייבת להיות ממלכתית ועניינית." נאמר בסביבתו של בנט, "הסיטואציה שבה חברה בוועדה המייעצת לממשלה תוקפת במילים בוטות ובעלות אג'נדה פוליטית מובהקת את הממשלה ושריה, ומערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילותה - עלולה לפגוע ביכולותה של הממשלה לתת אמון בפעילותה בוועדה. הגברת איינהרון זומנה לשימוע שבו תשטח את טענותיה בהרחבה ואלו ייבחנו בלב פתוח ובאוזן קשובה. לאחר מכן תתקבל החלטה".