בנט מכחיש פגישה עם אבו-מאזן: "לא הייתה כוונה"

בתקשורת הערבית דיווחו על פגישה שהייתה אמורה להתקיים בין ראש הממשלה ליו"ר הרשות הפלשתינית, יחד עם מנהיגים נוספים במזרח התיכון. מטענו של בנט נמסר: "הדיווח בעיתון אינו נכון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 11:30 כד באלול התשפא

בנט מכחיש פגישה עם אבו-מאזן: "לא הייתה כוונה"
ראש הממשלה נפתלי בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" דווח הבוקר (ד') כי ראש הממשלה נפתלי בנט אמור היה להשתתף מחר בפגישה משולשת יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה השני בשארם א-שייח' שבמצרים. 

יחד עם זאת, בעיתון סייגו את הדברים וטענו כי לבסוף שונתה הפגישה למתכונת של פסגה משולשת של עבאס, א-סיסי והמלך עבדאללה בלי ראש הממשלה הישראלי. זאת במטרה לאמץ עמדה ערבית אחידה בנוגע לחידוש המשא ומתן הישראלי-פלסטיני והמגעים עם ארצות הברית.

בעיתון ציינו כי "הפגישה בין שר הביטחון בני גנץ לבין יו"ר הרשות הפלשתינית הייתה כתוצאה מביקורו של ראש ה-CIA וויליאם בקהיר, רמאללה ותל אביב". 

"הדיווח בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' אינו נכון", נמסר מטעמו של נפתלי בנט, "לא הייתה כוונה לקיים מפגש בין ראש הממשלה ליו"ר הרשות הפלשתינית ולא צפוי כל מפגש כזה. הנשיא א-סיסי הזמין את ראש הממשלה לפגישה במצרים ורה"מ יפגש עמו בקרוב". 

מוקדם יותר השבוע, נפגש לראשונה זה 11 שנה, שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלשתינית. גנץ נסע עם תום ערב הזיכרון לרוני דניאל ללשכתו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, השניים דנו בנושאים ביטחוניים וכלכליים וקיימו פגישה בארבע עיניים.

לאחר הפגישה, בכיר בממשלה יצא למתקפה על שר הביטחון וטען: ״גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה", כך על פי דיווח של חדשות 12, "הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?"