הנשיא אישר: למרות הביקורת, דוד הראל יהיה נשיא האקדמיה הלאומית למדעים

הפרופסור, אשר בעבר התנגד לקיומה של אוניברסיטת אריאל בשל דעותיו הפוליטיות, מונה לנשיא האקדמיה הלאומית למדעים. "הרצוג הדגיש בפניו את החשיבות לנהוג בממלכתיות מלאה כלפי כל האוניברסיטאות וכלל חברי האקדמיה הישראלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 08:59 כד באלול התשפא

הנשיא אישר: למרות הביקורת, דוד הראל יהיה נשיא האקדמיה הלאומית למדעים
אוניברסיטת אריאל, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

נשיא המדינה יצחק הרצוג חתם אתמול (ג') על מינויו של פרופסור דוד הראל, חתן פרס ישראל, המשמש כפרופסור למדעי המחשב במכון ויצמן למדע וכסגן נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, לנשיא האקדמיה הלאומית למדעים.

מכוח סמכותה על פי חוק האקדמיה הלאומית למדעים, לאחרונה, בחרה האסיפה הכללית של האקדמיה, בפרופסור דוד הראל מדען בעל שם עולמי וחתן פרס ישראל בתחום מדעי המחשב לנשיא הבא של האקדמיה, שצפוי להתחיל את כהונתו בשבוע הבא.

על פי הוראות החוק המחייבות את הנשיא לחתום על החלטת האקדמיה, פניית הנשיאה היוצאת, הפרופ' נילי כהן וחוות דעת משפטית שקיבל, חתם נשיא המדינה על כתב המינוי, כפי שנהגו כל נשיאי ישראל לדורותיהם, במינויים מסוג זה.

כזכור, אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת אריאל פנו לפני מספר חודשים לנשיא המדינה דאז ראובן ריבלין, בבקשה שיביע התנגדות, זאת כיון שבעברו הראל נחשב לאדם אשר מתנגד באופן פומבי לקיומה של אוניברסיטת אריאל בשומרון בשל דעותיו הפוליטיות, וקרא לא להכיר בתארים האקדמיים של הסטודנטים והסטודנטיות שלומדים באוניברסיטה. 

 "אדם זה, ללא כל קשר ליכולותיו והישגיו המדעיים, אינו יכול לייצג בצורה שוויונית וממלכתית את עולם האקדמיה בישראל ללא הכרה באוניברסיטת אריאל המהווה חלק בלתי נפרד ממנו", אמרו אז באגודה. אולם, נראה כי הנשיא הרצוג מודע לרקע של הנציג הנבחר, שכן בשיחה שקיים הנשיא עם פרופסור דוד הראל, הוא בירך אותו על המינוי והדגיש בפניו את החשיבות לנהוג בממלכתיות מלאה בתפקידו כנשיא האקדמיה הלאומית למדעים, כלפי כל האוניברסיטאות וכלל חברי האקדמיה הישראלית, ללא כל קשר לשיוכם הפוליטי, לעמדותיהם או למיקומם הגיאוגרפי של המוסדות.

הראל התחייב לכך ואף ציין כי מיד לאחר בחירתו הוזמן על ידי נשיא אוניברסיטת אריאל שבשומרון, פרופ' יהודה שינפלד, להשתתף בטקס קבלת תואר דוקטור לשם כבוד באוניברסיטה, וכי ומאז הם עומדים בקשר שוטף ומקצועי.

מדוברות בית הנשיא ציינו כי כי לאור טענות שהועלו בנושא הודיע נשיא המדינה על המינוי לנשיא אוניברסיטת אריאל, הפרופסור יהודה שיינפלד המכהן גם כחבר האקדמיה הלאומית למדעים והלה הדגיש בפני נשיא המדינה כי הוא מברך ותומך במינויו של פרופסור הראל לנשיא האקדמיה הלאומית למדעים.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן