המועמד לתפקיד נשיא האקדמיה למדעים - פעיל נגד אוניברסיטת אריאל

פרופסור דוד הראל , מדען בכיר אשר פועל באופן פומבי לביטול הכרה וחרמות נגד אוניברסיטת אריאל בשומרון, הוא המועמד היחידי לתפקיד נשיא האקדמיה הישראלית למדעים. אגודת הסטודנטים באריאל יצאה במאבק כדי למנוע את המינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/21 21:40 כט בסיון התשפא

המועמד לתפקיד נשיא האקדמיה למדעים - פעיל נגד אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאל, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

באמצע החודש עתידה מליאת האקדמיה למדעים, אשר מקדמת ומטפחת את הפעילות המדעית בארץ ומייצגת את המדע הישראלי בכנסים בינלאומיים, צפויה לבחור ולהמליץ לנשיא המדינה על נשיא חדש שיעמוד בראשה. נכון לעכשיו, המועמד היחידי לבחירה הוא פרופסור דוד הראל, פרופסור למדעי המחשב במכון ויצמן, המשמש כיום כסגן הנשיאה של האקדמיה ונחשב לאחד המדענים החשובים בארץ, זאת לאור כישוריו והישגיו המדעיים בתחום הלוגיקה הדינמית והנדסת תוכנה. 

המדען הבכיר ידוע כאדם אשר מתנגד באופן פומבי לקיומה של אוניברסיטת אריאל בשומרון בשל דעותיו הפוליטיות. הוא קורא לא להכיר בתארים האקדמיים של הסטודנטים והסטודנטיות שלומדים באוניברסיטה, ועד לפני כמה ימים היה שייך לוועד המנהל של ארגון בשם "מנתקים קשר עם אריאל"      ( "No Ariel Ties") אשר שם לו למטרה למנוע או לעצור שיתופי פעולה מחקריים עם אוניברסיטת אריאל, להקשות על פרסום מאמרי מחקר ולא להכיר בתארים המוענקים על ידי האוניברסיטה לבוגריה. בנוסף לפעילותו, הראל חתום על מכתב הדורש מהפרלמנט הגרמני לבטל הגבלות ועונשים שהוטלו על פעילי BDS הקוראים לחרם על מדינת ישראל.  

אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת אריאל פנו לנשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין, אשר אחראי על המינוי הבכיר, בבקשה שיביע התנגדות. "אדם זה, ללא כל קשר ליכולותיו והישגיו המדעיים, אינו יכול לייצג בצורה שוויונית וממלכתית את עולם האקדמיה בישראל ללא הכרה באוניברסיטת אריאל המהווה חלק בלתי נפרד ממנו." עוד הביעו הסטודנטים חשש כי במידה ופרופסור הראל אכן יתמנה לנשיא האקדמיה למדעים, "פעילותו תהווה פגיעה בפעילות המחקרית של אוניברסיטת אריאל ותפגע בסטודנטים ובבוגרי המוסד ובכך תחטא למהות התפקיד. אדם כזה, ללא קשר ליכולותיו והישגיו המדעיים אינו יכול לייצג בצורה שוויונית וממלכתית עשרות אלפי סטודנטים, בוגרים וחוקרים של אוניברסיטת אריאל המהווים חלק בלתי נפרד מהאקדמיה בישראל." 

דניאל סולומון, יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באריאל: "בהמשך למכתבנו ביקרנו בכנסת, במסגרת יום הסטודנט הלאומי, והמשכנו לפעול ולהיאבק במינוי. לא ניתן יד למינוי כה משמעותי, בעולם האקדמיה, לאדם שמתנגד לאחת האוניברסיטאות המתקדמות והמתפתחות בישראל".