"אחריות לחיים" תל אביב: חולה קורונה מאומת התגלה סמוך לקניון

משטרת ישראל ממשיכה באכיפת תקנות הקורונה, ואתמול עצרה תושב יפו מטייל בעיר למרות היותו חיובי לקורונה | ביומיים האחרונים נרשמו 4,545 דו״חות בגין הפרות התקנות, וביניהם 154 דו״חות על הפרת בידוד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/21 18:16 כג באלול התשפא

תל אביב: חולה קורונה מאומת התגלה סמוך לקניון
צילום: דוברות המשטרה

ביום שבו נרשמו 11,000 חולים חדשים, נראה כי המשמעת הציבורית רופפת יותר מתמיד. שוטרי תחנת לב ת"א קיימו אתמול (ג') אכיפה ממוקדת בעיר ובמהלכה איתרו בגשר להולכי רגל, סמוך לקניון, גבר בשנות ה-30 לחייו מיפו. לאחר בדיקת זהותו נמצא כי הוא חולה קורונה מאומת שצריך לשהות בבידוד. עוד נמצא כי מדובר באדם שמפר בפעם השנייה את חובת הבידוד שלו.

השוטרים רשמו לחובתו קנס בסך 5,000 ש"ח והסיעו אותו מיד לביתו באופן ממוגן. עוד נמסר כי בתום תקופת הבידוד יוזמן לחקירה בתחנת המשטרה בגין עבירה של הפצת מחלה.

"משטרת ישראל ניצבת בחזית המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, במסגרתה אוכפת באופן מוגבר וממוקד את הנחיות משרד הבריאות, לרבות חובת עטית מסיכות, מילוי אחר התנאים הנדרשים בבתי עסק ושהייה בבידוד במקרים שהוגדרו לכך", נכתב בהודעת המשטרה. 

בתוך כך, במסגרת המאמץ הלאומי למאבק בנגיף הקורונה ובהתאם להחלטות הדרג המדיני, נמשך מבצע "אחריות לחיים" נרחב של משטרת ישראל לאכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ שמטרתו לבלום את התפשטות הנגיף בישראל ולשמור על בריאות הציבור. 

במהלך היומיים האחרונים נמשכה הפעילות המשטרתית המוגברת לפיקוח ואכיפת התקנות והשוטרים רשמו  4,545 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ, בהם: 4,212 דו״חות בגין אי עטית מסיכה, 154 דו״חות בגין הפרות חובת הבידוד וכן 120  דו"חות בגין הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקי.

כמו כן, בוצעו בדיקות יזומות של הימצאות בבידוד ל-13,162  חייבי בידוד וחולים מאומתים השוהים בביתם.

המשטרה קוראת לציבור כולו להישמע להנחיות, להקפיד על חבישת מסיכות פנים כנדרש במקומות סגורים ומוקדי התקהלות, להקפיד על חובת הבידוד וכן על כל ההגבלות השונות המתעדכנות מעת לעת. 

משרד הבריאות מדווח כי אתמול (ב') כ-11,000 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף, 719 חולים שמצבם מוגדר קשה מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 172 מונשמים, 7,043 בני אדם נפטרו במצטבר מפרוץ המגפה. בקבינט אישרו את מתווה פתיחת שנת הלימודים והיא תיפתח כסדרה. נתון מעודד נרשם אתמול במתחמי החיסונים, שם התחסנו בחיסון השלישי 115 אלף בני אדם.