עד 8,000 מתפללים: בנט אישר את הרחבת התו הירוק ואת מתווה הסליחות בכותל

ראש הממשלה קיים הערכת מצב בה דנו בין היתר בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים, מצב מוכנות מערכת הבריאות והתקדמות במבצע החיסונים | בנט אישר את המתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל, ואת מתווה התו הירוק כך שיחול גם על עובדים במוסדות בריאות וחינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/21 12:02 כב באלול התשפא

עד 8,000 מתפללים: בנט אישר את הרחבת התו הירוק ואת מתווה הסליחות בכותל
בנט בכותל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים הבוקר (ב') הערכת מצב מקיפה בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה וזן הדלתא שממשיך להתפשט בישראל. בין הסוגיות שנידונו הבוקר: היערכות לקראת פתיחת שנת לימודים, סטטוס מוכנות מערכת הבריאות והתקדמות במבצע החיסונים. לקראת הדיון בקבינט הקורונה שיתכנס הערב, אישר ראש הממשלה את המתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל המערבי. 

להלן פרטי המתווה

  • מגבלת משתתפים - עד 8,000 מתפללים
  • המתפללים יחולקו לקפסולות ברחבת הכותל המערבי
  • חובת עטיית מסכה
  • יינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות.

בנוסף, אישר בנט את הרחבת מתווה התו ירוק, כך שיחול גם על עובדים במוסדות בריאות וחינוך, וכן על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת התו. כמו כן, הנחה ראש הממשלה לבחון את החלת מתווה התו ירוק גם על ענפים נוספים של המשק. שני הנושאים יובאו היום לאישור שרי קבינט הקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, תיאר הבוקר בריאיון ל"כאן רשת ב" את מצב התחלואה: "מצבנו תחת מה שאני מגדיר 'בלימה', אין עליה גבוהה בנתונים אבל יש עדיין מגמה של עליה כי מקדם ההדבקה נמצא מעל 1, מנגד אין עליה משמעותית בחולים הקשים ובמספר המאומתים. אופטימיות זהירה". 

למרות האופטימיות, אש הציג גם את מה שכן מפריע לו: "מה שמטריד אותי אל מול הנתונים המעודדים שציינתי, זה שהמצב לא ישאר כך לאורך זמן - כלומר חודש ספטמבר מאתגר מבחינתנו - תחילת הלימודים ותקופת החגים - והחשש שזה כן יכול להוביל לעליה נוספת בתחלואה. אני מקווה מאוד שלא תהיה אופוריה כי המספרים קצת יותר טובים, ושמה שתכננו עם הבדיקות המהירות וההגנה בבתי הספר באמת יצליח".


(סליחות בכותל. ארכיון)