מנכ"ל משרד הבריאות: החיסון השלישי יינתן לכל האוכלוסייה, ויעניק פטור מבידוד

נחמן אש ושר הבריאות ניצן הורוביץ עורכים בשעה זו מסיבת עיתונאים מיוחדת ומכריזים באופן רשמי על הרחבת מבצע החיסונים | הורוביץ הכריז כי החיסון השלישי ייתן פטור מבידוד "אנחנו מתחילים לראות תחלואה גם בגילאים צעירים ולכן המשמעות היא להגן על החיים של כולם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/08/21 16:17 כא באלול התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: החיסון השלישי יינתן לכל האוכלוסייה, ויעניק פטור מבידוד
נחמן אש, צילום: FLASH90

החל מהיום: חיסון שלישי לכל האוכלוסייה החל מגיל 12. שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה מיוחדת לתקשורת על הרחבה גורפת של מבצע החיסונים השלישי בניסיון לעצור את התחלואה. עוד הודיעו השניים על מדיניות דרמטית לעידוד התחסנות, מי שיתחסן בחיסון השלישי יקבלו פטור מבידוד.


(ההצרה הדרמטית).

בפתח מסיבת העיתונאים אמר השר ניצן הורוביץ: "אנחנו פועלים בכל דרך לעידוד הציבור להתחסן, אנחנו מגיעים ממש מתחת לבית עם מבצע חיסון עד הבית. שיתוף הפעולה בין הממשלה לציבור נשא פרי, אבל אנחנו חייבים להמשיך לחסן בקצב מהיר. בזכות פעולות אלה והתמדה בדרך שלנו אנחנו יכולים להצביע על שיפור מסוים בנתוני התחלואה, אבל עוד מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי. יש מקום לאופטימיות אבל אין לנו ודאות. כולנו חייבים להמשיך להקפיד בצורה הדוקה על הנחיות משרד הבריאות - להימנע מהתקהלויות, והכי חשוב לשמור על קצב התחסנות גבוה ביותר".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הודיע על ההחלטה החדשה ואמר: "חודש ספטמבר הולך להיות אתגר בהתמודדות עם התחלואה. המפתח היה ונשאר החיסונים. הגענו למסקנה שיעילות החיסונים דועכת לאחר שישה חודשים ולכן יצאנו למבצע מנת הדחף. המבצע מוצלח בקצב ובתוצאותיו. היום נרחיב את מתן מנת חיסון הדחף לכלל האוכלוסייה, בתנאי שחלפו חמישה חודשים מאז המנה השנייה".

פרוייקטור הקורונה סלמן זרקא הוסיף ואמר: "מי שהתחסן במנה השלישית יקבל פטור מבידוד, גם אם הוא שב מחו"ל.  הגדרת המחוסן תיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר, כך שיש קריאה לציבור - תבואו ותקבלו את הבוסטר. אנחנו נותנים זמן של חודש להתארגן, תבואו לקבל את המנה השלישית. מי שמקבל תו ירוק וחלפו חמישה חודשים מהחיסון השני, יש לו חודש להתארגן ולהתחסן. מי שעברו שישה חודשים ולא קיבל את מנת הדחף -לא יכול לקבל תו ירוק".

אם נסכם את כל הדברים שאמרנו - החל מהיום - 29.8, כל אזרחי ישראל מגיל 12 ומעלה שמקבלים שתי מנות יכולים לקבל מנה שלישית ככל שחלפו חמישה חודשים. המסר השני - מחוסנים שהם אנשים בעלי שתי מנות תוך חמישה חודשים או קיבלו מנת דחף והם חוזרים מחו"ל נדרשים לבדיקה שממנה יצרכו להישאר בבידוד אבל עד קבלת תשובה שלילית הם יוכלו לצאת מבידוד".

ד"ר שרון אלרעי פרייס הוסיפה ואמרה: "מנת החיסון השלישית מביאה אותנו לרמת הגנה אחרי המנה השנייה, כשהייתה טרייה. יש עלייה של פי עשרה יותר מוגנות לאחר המנה השלישית". לדבריה תופעות הלוואי לאחר המנה השלישית הן נמוכות יותר מאשר לאחר המנה הראשונה והשנייה. "כמות תופעות הלוואי שמדווחות לנו נמוכה יותר ואין תופעות לוואי מעבר לכך. הדבר נתמך גם על ידי מחקר של מכון המחקר של הכללית", אמרה.