"אופטימיות זהירה" שיעור הבדיקות החיוביות עלה | נחמן אש: "חשש מעליה בתחלואה"

מנכ"ל משרד הבריאות, מתייחס לפתיחת הלימודים בהמשך השבוע ולתקופת חגי תשרי: "אני מקווה מאוד שלא תהיה אופוריה כי המספרים קצת יותר טובים" | ביממה האחרונה אומתו לקורונה 6,576 בני אדם ובבתי החולים מאושפזים 731 חולים במצב קשה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/08/21 10:36 כב באלול התשפא

שיעור הבדיקות החיוביות עלה | נחמן אש: "חשש מעליה בתחלואה"
מחלקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ב') את נתוני תחלואת הקורונה, מהם עולה כי ביממה האחרונה בוצעו 87,225 בדיקות בלבד עם 6,576 מאומתים חדשים, שיעור הבדיקות החיוביות הגיע ל7.81%. בבתי החולים מאושפזים 1,145 בני אדם, מהם 731 חולים במצב קשה, 201 במצב קריטי ועוד 160 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו מהנגיף 6,990 אזרחים.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, תיאר הבוקר בריאיון ל"כאן רשת ב" את מצב התחלואה: "מצבנו תחת מה שאני מגדיר 'בלימה', אין עליה גבוהה בנתונים אבל יש עדיין מגמה של עליה כי מקדם ההדבקה נמצא מעל 1, מנגד אין עליה משמעותית בחולים הקשים ובמספר המאומתים. אופטימיות זהירה". 

למרות האופטימיות, אש הציג גם את מה שכן מפריע לו: "מה שמטריד אותי אל מול הנתונים המעודדים שציינתי, זה שהמצב לא ישאר כך לאורך זמן - כלומר חודש ספטמבר מאתגר מבחינתנו - תחילת הלימודים ותקופת החגים - והחשש שזה כן יכול להוביל לעליה נוספת בתחלואה. אני מקווה מאוד שלא תהיה אופוריה כי המספרים קצת יותר טובים, ושמה שתכננו עם הבדיקות המהירות וההגנה בבתי הספר באמת יצליח". 

שבעת בתי החולים הציבוריים בישראל ממשיכים במאבקם על התקציב מול משרד הבריאות. אש אמר בנושא: "הם יקבלו את כל הכסף שהובטח להם להם. לצערי התהליכים הם בירוקרטיים שלא מאפשרים לתת את כל הכסף מיד ובצורה מלאה. עשינו מאמץ גדול בשבוע שעבר כמה שיותר להביא את המקדמות והם קיבלו מנה נכבדת. הם מסתכלים גם קדימה לשנה הבאה ורוצים לסגור את ההסכם לשנה הבאה, אבל אין שום סיבה שהם ימשיכו את העיצומים כי כל הכסף יועבר השנה. לגבי שנה הבאה אפשר לשבת ולדבר ולא צריך לפגוע בחולים".