מהומות על גדר הרצועה, לוחם מג"ב נפצע אנוש

מאות פלשתינים התפרעו על גדר המערכת, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. אחד מהם אף ניסה לחטוף נשק מחייל צה"ל. כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, הלוחם מטופל ביחידת הטראומה של בית החולים סורוקה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/08/21 20:36 יג באלול התשפא

מהומות על גדר הרצועה, לוחם מג"ב נפצע אנוש
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

יומיים לאחר ההכרזה על ההסכם להכנסת המענק הקטארי לרצועה, התפרעו הערב (שבת) מאות פלשתינים על גדר המערכת, בצפון הרצועה, סמוך למעבר קרני. הם השליכו בקבוקי תבערה ומטענים, ויידו אבנים. 

מדוברות המשטרה נמסר כי מוקדם יותר הערב, נפצע לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים בדרום באורח אנוש כתוצאה מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול. עוד נמסר כי "הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. נסיבות האירוע בבדיקה".

"בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר", כך נמסר מדובר צה"ל, "כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו".  בתיעוד ברשתות החברתיות נראה מתפרע פלסטיני מתקרב לחרך ירי, שניות לאחר שבצבץ ממנו קנה נשק, ויורה באקדח. 

כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר לעבר המתפרעים, שחלקם אף הבעירו צמיגים. כפי שדווח בכאן חדשות, צהל הקפיץ צוותים מיחידה מיוחדת לאזור העוטף. משרד הבריאות ברצועה מדווח על 24 פצועים, רובם מירי לרגליהם, שפונו לבתי חולים ברצועה. שניים מהם הוגדרו במצב קשה. 

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים סורוקה, מסר: "מעט לפני יציאת השבת הגיע אלינו חייל מגבול הרצועה עם פגיעת ראש קשה. הוא טופל על ידי יחידת הטראומה, יחידת הדימות ומשם הועבר לחדר הניתוח. אנחנו מקווים שהניתוח יעבור בשלום".

על פי ההסכם העברת הכסף הקטארי, החל מחודש ספטמבר קטאר תחזור להעביר כספים בסך 100 דולר במזומן לכ-100 אלף משפחות נזקקות, אותם יקבלו המשפחות במסגרת תוכנית המזון העולמית של האו"ם. שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן התייחס למתווה:  "לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", טען, "צבאית- אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל. מדינית- אנחנו מחזקים את הקשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים באזור, תוך שאנחנו מאפשרים לפלסטינים ברצועת עזה את התנאים ההומניטאריים הבסיסיים הנדרשים להמשך החיים, לצד המשך המאמצים להשבת השבויים והנעדרים הביתה. כחלק מהמדיניות הזו, החלטנו גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן