סמוטריץ' לחץ - צה"ל התקפל: הסיור בהר הבית בוטל

בעקבות פנייתו של יו"ר 'הציונות הדתית', טיול לחיילים מצטיינים שתוכנן להר הבית, יעבור רק בעיר העתיקה, והדרישה להבאת בגדים אזרחיים, שהוצמדה לעלייה להר - בוטלה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/08/21 11:23 טו באלול התשפא

סמוטריץ' לחץ - צה"ל התקפל: הסיור בהר הבית בוטל
עליית יהודים להר הבית. ארכיון, צילום: מטה ארגוני המקדש

חיילי צה"ל, מצטייני אלוף פיקוד המרכז יקיימו טיול חגיגי בירושלים בעוד שלושה שבועות. כחלק מאירועי ההוקרה לרגל הצטיינותם תוכננו החיילים לסייר בהר הבית, אך זכו להתנגדות דווקא מצידו של יו"ר 'הציונות הדתית', חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אשר שמע על הכוונה ופנה לרמטכ"ל אביב כוכבי ולרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, בבקשה לבטל את הסיור בהר. כעת מתברר כי בעקבות הלחץ שהפעיל סמוטריץ', הסיור בהר בוטל.

בתחילה אמר יו"ר 'הציונות הדתית' כי הוא בטוח בכוונתם הטובה של המארגנים והוא בהחלט שמח על כל גילוי ריבונות במקום הקדוש, אך יחד עם זאת קרא לביטול העלייה להר מכיוון שהוא נגד פסיקת הרבנות הראשית ואין לקיים סיורים במקום. פנייתו של סמוטריץ' גררה תגובות נזעמות מצד ארגוני הר הבית ומצד חברי כנסת מהימין, בעיקר יום-טוב כלפון וניר אורבך מימינה.

עדכון נוסף של לו"ז הטיול שהגיע לידי חדשות כיפה, גילה כי העלייה להר הבית בוטלה ובמקום זאת יתקיים באותו הזמן סיור בעיר העתיקה, מה שמראה כי מאחורי החלטה זו לא עומד שיקול של לחץ בלוחות הזמנים. כמו כן, ניתן לראות כי הדרישה מהחיילים להבאת בגדים אזרחיים לטובת העלייה להר בוטלה אף היא, דבר שמעלה תהייה על הפחד של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס להסתובב עם מדים בהר הבית, למרות שהמשטרה מאפשרת זאת בצורה חופשית. 

מדובר צה"ל לא נמסר תשובה לשאלה מדוע בוטל הסיור בהר הבית אך נאמר לחדשות כיפה כי, "סיורי המצטיינים מתקיימים במספר רב של מסלולים בעיר ירושלים. על כן, הוחלט לקיים את סיור מצטייני פיקוד המרכז בעיר העתיקה". 
 

הלו"ז הראשון שבוטל

הלו"ז הראשון שבוטל, צילום: דובר צה"ל

 

הלו"ז המעודכן. העיר העתיקה במקום הר הבית

הלו"ז המעודכן. העיר העתיקה במקום הר הבית, צילום: דובר צה"ל

מארגון תורת לחימה נמסר: ‏"נקווה שכוחות הביטחון יכנסו במטרה לממש את ריבונות ישראל בהר ושמירה על המקום הקדוש ביותר לעם ישראל (ולא לזרים) ‏הר הבית הינו המקום הקדוש ביותר, ואסור לעשות בו סיורים לכיף. צה"ל מוזמן לכבוש את ההר בדרך הרגילה ולהחיל שם ריבונות, כיאה לצבא יהודי. סיור של חיילים על אזרחי, במקומות האסורים, ללא טבילה - לא יחזקו שם ריבונות, אלא גורם לחיילים לחטוא ולפגום בקדושת ההר".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: מצער ומאכזב שבמקום לעלות להר עם מדים בגאון צה"ל מפחד וחושש. ביטול הסיור מאכזב ונותן פרס ענק לתנועה האיסלמית וירדן. אם מצטייני צה"ל לא מבקרים רצויים בהר הבית אז מי כן? מחבלי חמאס?".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן