בתנועת אמונה מאיימים: "לא נחדש את הלימודים לאחר החגים"

משבר נוסף מאיים על פתיחת שנת הלימודים בגילאים הצעירים, והפעם לא מדובר בקורונה. במעונות היום דורשים לטפל במחסור כוח האדם החמור, "בממשלה חושבים שהילדים נולדים בגיל שלוש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 16:04 יד באלול התשפא

בתנועת אמונה מאיימים: "לא נחדש את הלימודים לאחר החגים"
צילום: ללא קרדיט

בשעה שמשפחות רבות ממתינות להחלטת קבינט הקורונה שיתכנס הערב (א') כדי להחליט מה יעלה בדבר תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים בתקופת גל הקורונה הנוכחי, משבר חדש מאיים על מערכת החינוך, והפעם על הגיל הרך דווקא. 

מעונות היום והמטפלות קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים  דחופה בכפר המכביה בעקבות מחסור עצום בכוח אדם. מעונות היום סובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך, יש צפיפות רבה ונטישה של מטפלות מחנכות את המערכת. בנוסף, יש חוסר ודאות קשה עם המתווה לקורונה, טרם הוצג מתווה שיאפשר חיים בצל המגיפה בתחום מעונות היום. כל אלה ועוד הובילו את ראשי מעונות היום ומטפלות מחנכות לצאת למאבק על מנת להיכנס למשא ומתן תחום בזמן ובתקציב עם הממשלה.

ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה מסרה: "אין לקיחת אחריות של ממשלת ישראל על הגיל הרך. מעולם מצב מעונות היום במדינת ישראל לא היה במצב כל כך חמור. יש מחסור עצום בכוח אדם.  המחסור לא מאפשר לנו להבטיח טיפול מיטבי לילדים. התקציב שאושר בממשלה לא מהווה פיתרון למעונות היום. מזלזלים בהורים, מעולם לא היה מצב שעשרה ימים לפני תחילת השנה שההורים לא יודעים כמה תעלה השנה. ביחד עם ההורים נדאג שלא יזלזלו בהם. במעונות היום אין מתווה להפעלת המעונות בתקופת הקורונה, בממשלה חושבים שהילדים נולדים בגיל שלוש. 
הדרישה שלנו לקיום משא ומתן תחום בזמן ובתקציב, בתקציב הנוכחי. משרד החינוך צריך לטפל במשבר היום ולא בינואר. ללא פתרון מיידי, לא נפתח את שנת הלימודים לאחר החגים״.

"אנחנו נמצאים במשבר. במדינת ישראל נולדים בגיל 3. היום מתכנס קבינט הקורונה לשיח שנת הלימודים ואין לנו שום מתווה, שכחו אותנו בבית", אמרה חגית פאר, יו"ר נעמת, "אני קוראת לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, אנחנו שותפות שלך למהלך היסטורי שיש לעשות היום, כאן ועכשיו, ולטפל בשכר העובדות שלנו כדי שנוכל לשמר את העובדות ולגייס עובדות חדשות. אנחנו סוגרות כיתות ומעונות כי אין לנו כוח אדם. אתם תמצאו אותנו ברחובות ובכל מקום אפשרי, נלחמות ונאבקות״.