דוד ביטן על תמונת המזוודות של נתניהו: "כואב הלב, באמת"

חבר הכנסת מהליכוד מגיב לתמונה בה נראה ראש האופוזיציה יושב על מזוודות, ביציאה משדה התעופה בסן פרנסיסקו: "בישראל לא מכבדים בעל תפקיד וזה לא משנה מי. יכלו לשלוח מישהו מהקונסוליה לקבל אותו אבל הם לא עשו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/21 13:12 יב באלול התשפא

דוד ביטן על תמונת המזוודות של נתניהו: "כואב הלב, באמת"
ביטן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר, יצאו השבוע לחופשה פרטית בת כשבועיים בארצות הברית. ראש הממשלה לשעבר תועד בנמל התעופה בסן פרנסיסקו, כשהוא יושב על המזוודות בדרך ליציאה. הצילום לא עשה טוב לרבים מתומכיו בהם גם חבר הכנסת דוד ביטן.

"ראיתי את התמונות. זה לא נעים. בישראל לא מכבדים בעל תפקיד וזה לא משנה מי. יכלו לשלוח מישהו מהקונסוליה לקבל אותו אבל הם לא עשו", אמר ביטן בריאיון ב-103FM. עוד הוא הוסיף: "כואב הלב, באמת, אבל זה לא נורא. מה שטוב בפוליטיקה ובדמוקרטיה שכל תפקיד הוא זמני והמקרה הזה מוכיח את הדבר בצורה בולטת. הבן האדם צריך להתרגל לעניינים האלה".

למרות דבריו, ביטן שב והדגיש כי מה שהיה עם נתניהו לא ראוי: "עדיין ראש ממשלה לשעבר 12 שנה, אין שום סיבה שלא יישלחו לקבל אותו מהקונסוליה, יש שם הרבה מאוד עובדים שיכלו לקבל אותו כמו שצריך אבל זו הבעיה, לא מכבדים בישראל כלום". 

מוקדם יותר השבוע בריאיון ל-103FM, סירב חבר הכנסת מיקי זוהר להתייחס לתמונה של נתניהו על המזוודות: "אני אדם רגיש, מעדיף לא להתבטא בעניין התמונה הזו".

ביקורת רבה נשמעה נגד טיסת משפחת נתניהו, שכן משרד הבריאות המליץ שלא לצאת לחו"ל בשל זן הדלתא של נגיף הקורונה המשתולל ברחבי העולם. ביקורת נוספת נשמעה לאחר שאזרח ישראלי צילם גם את טופז לוק, יועצו הקרוב של נתניהו, כמי שנמצא עם המשפחה בארצות הברית. לוק הכחיש את הדברים ובעזרת מספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלו הפריח את השמועה.