ממשלה גאה | הורוביץ הכריע: הומואים יכולים לתרום דם בישראל

"אין הבדל בין דם לדם" שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה היום את אנשי משרדו כי יש להסיר את ההגבלות על תרומות דם מהומואים, ההנחיה תיכנס לתוקף בחודשים הקרובים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/21 11:08 יא באלול התשפא

ממשלה גאה | הורוביץ הכריע: הומואים יכולים לתרום דם בישראל
צילום: פלאש 90

אחרי שנים בהן נשמרה ההחלטה למרות מחאתם של חלק מחברי הקהילה הגאה, החל מחודש אוקטובר הומואים יוכלו לתרום דם במדינת ישראל. שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע היום (ה') על ההחלטה והודיע כי האיסור יישאר במתכונת מצומצמת.

כיום, בתחנות הדם של מגן דוד אדום, מתבקש התורם למלא שאלון שמוודא כי הדם שנתרם בטוח ונקי ממחלות. אחת השאלות שעוררה ביקורת בעבר היא: "האם קיימת יחסי מין חד-מיניים עם גבר ב-12 החודשים האחרונים?". שאלה שלא אפשרה למעשה להומואים לתרום דם. ההחלטה היום משנה את השאלה והאיסור יישאר במתכונת מצומצמת ויכול על קיום יחסי מין בסיכון גבוה, עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים בלבד.

הורוביץ שקידם את המהלך אמר הבוקר: "אין הבדל בין דם לדם. האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, והיום סוף סוף, התקדמנו". לדברי שר הבריאות, "אחרי מהפכת הפונדקאות, תוכנית הסיוע לקהילה הטרנסית, והתקציב התקדימי לקהילה הגאה, עשינו עוד צעד הסטורי למען השיוויון ללהט"ב בישראל, וזו גאווה גדולה".

גם שר החוץ יאיר לפיד הוסיף ברכות על המהלך וחיזק את השר, לפיד אמר: "אני מברך את שר הבריאות הורביץ על החלטה נכונה, מוסרית וצודקת. במדינת ישראל אסור שתהיה אפליה בין דם לדם".

חברי הקואליציה הגאים עידן רול ויוראי להב הרצנו ברכו: "הגיע הזמן. אני שמח שכעת יתאפשר לי ולרבים אחרים לחזור למעגל תורמי הדם". אמר רול. "נגמרו הימים בהם אני נאלץ להשפיל מבט ליד ניידות לתרומת דם. תודה רבה לשר על התיקון החשוב. וחברים, תרמו דם בנדיבות. זה חשוב ועכשיו גם אפשר". הוסיף יוראי.


(הורוביץ בריאיון לכיפה).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן