פרופסור סלמן זרקא: "אלה הרגעים האחרונים שלנו כדי להימנע מסגר"

על רקע המשך התפשטות זן הדלתא של נגיף הקורונה בישראל קיים ממונה הקורונה תדריך לכלי התקשורת, בו התייחס למצב התחלואה ולאפשרות הטלת סגר | מנכ"ל משרד הבריאות אמר מוקדם יותר: "ללא האטה בתחלואה - פתיחת שנת הלימודים תידחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/21 16:34 ח באלול התשפא

פרופסור סלמן זרקא: "אלה הרגעים האחרונים שלנו כדי להימנע מסגר"
הדסה עין כרם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא, קיים היום (ב') תדרוך לכלי התקשורת, בו התייחס לנתוני תחלואת זן הדלתא של נגיף הקורונה ולאפשרות הטלת סגר רביעי בישראל. לצד אלה, ברך על  מבצע החיסונים השלישי שמסתמן כהצלחה.

לפני שהשיב על שאלות עיתונאים, אמר פרופסור זרקא: "אנחנו ברגע הכרעה. כולנו צריכים לעשות מאמץ גדול, גם לשמור על הנחיות, הקפדה על תו ירוק, מסיכה, בידודים וגם להימנע מהתקהלויות". עוד הוא הוסיף: "הנשק הכי טוב הוא לצאת ולהתחסן, לא משנה אם חיסון ראשון, שני או שלישי. חיסונים זה הנשק הטוב ביותר נגד נגיף הדלתא, נגיף קורונה, היינו שם לפני חודשיים ועכשיו צריך לתת כתף, אלו הרגעים האחרונים שלנו כדי להימנע מסגר". 

הממשלה עושה ככל יכולתה בכדי לא להגיע לסגר רביעי. פרופסור זרקא אמר כי אמנם טרם הוחלט על הטלת סגר, אך נשקלות אפשרויות של הידוק נוסף של המגבלות על ההתקהלות במרחב הציבורי: "אנחנו בהחלט מודאגים ובוחנים אפשרויות של להדק הגבלות התקהלויות ולצמצם אותן בחתונות ואירועים אחרים".

ממונה הקורונה דיבר כאמור, גם על מבצע החיסונים השלישי: "ראינו שבמנה השלישית אין תופעות לוואי שלא הכרנו וגם באופן יחסי יש פחות תופעות לוואי מאשר במנה השנייה. התחלנו לראות תוצאות חיוביות". בהמשך הזכיר כי לא אושפז אף אדם שקיבל חיסון שלישי.

נחמן אש

נחמן אש צילום: FLASH90

מוקדם יותר היום, בריאיון לכאן רשת ב', אמר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, כי: "אם לא נראה האטה בתחלואה נגיע למצב שאנו חייבים לדחות את פתיחת שנת הלימודים".

על סגר הוא אמר: "אם לא תהיה ירידה בתחלואה הקשה ככל הנראה יידרש  צעד קיצוני של סגר", והוסיף כי "קשה לומר כמה זמן הוא ייארך אך אם למנת החיסון השלישית תהיה השפעה - הסגר יוכל להיות קצר יותר".