המתווה החדש של הממשלה: רף מחוסנים, בדיקות ולימודים מרחוק | כל הפרטים

ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות, סיכמו על מתווה ללמידה בטוחה, צמצום התחלואה והגברת ההתחסנות בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים | תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות עם מתחת ל-70% מחסונים ומחלימים - יעברו ללמידה מרחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/21 22:08 ח באלול התשפא

המתווה החדש של הממשלה: רף מחוסנים, בדיקות ולימודים מרחוק | כל הפרטים
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס היום (ב'), דיון בעניין פתיחת מערכת החינוך, בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרדים, ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס וגורמי מקצוע נוספים.

בסוף הדיון סיכמו ראש הממשלה שרת החינוך ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, על מתווה להגברת ההתחסנות ולצמצום התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים. מטרת המתווה היא צמצום התחלואה ומניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד.

פרטי המתווה

  • תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות - מעל 70% מתלמידי הכיתה מחוסנים - הכיתה תלמד בבית הספר, מתחת ל-70% - מעבר ללמידה מרחוק
  • רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.
  • כיתות א'-ז': פועלות על פי מתווה "מגן חינוך".


(בנט במפגש עם כוכבי רשת לעידוד חיסון בני הנוער)

יו"ר נעמת חגית פאר, הגיבה למתווה החדש וציינה נכון לערב זה לרגע לא הוצג מתווה פתיחה מסודר למעונות המפוקחים. "מאות אלפי הורים ופעוטות אינם יודעים כיצד זה יפעל בדיוק, מי יחזיר להם כספים במקרה של בידודים וסגירת מעונות - וצפויים רבים כאלה".

"במקביל, לא קיבלנו שום הנחיות ספציפיות ממשרד הבריאות להגנה על הצוותים שלנו. רבים מהן נשים בקבוצות סיכון שחוששות לחזור לעבודה עם פעוטות שאינם מחוסנים. ההוראה היחידה שקיבלנו היא שעליהן לעטות מגני פנים - איזה ניתוק. כפי שזה נראה כעת, צפוי כאוס שלם במעונות וליבי על ההורים והפעוטות- אני קוראת לשרים הרלוונטיים- שבו איתנו על מתווה ריאלי שישמור על בריאות הפעוטות והצוותים החינוכיים שלנו", אמרה פאר.

בנט לשאשא ביטון ולמנכ"ל משרדה: "אתם לא עושים כלום"

על פי דיווח בחדשות 12, במהלך הדיון, נציגי משרד הבריאות ציינו כי עד לימים אלה התחסנו רק 35% מבני הנוער. השרה שאשא ביטון והמנכ"ל יגאל סלוביק שבו וחזרו על עמדתם: "אין לנו בעיה שתחסנו, אנחנו רק נגד חיסונים בשעות הלימודים. אנחנו לא חושבים שמנהלי בתי ספר ומנהלי המחוזות צריכים לעסוק בזה".

ראש הממשלה בנט רתח על השניים, הרים את קולו, ועל פי הדיווח אחד הנוכחים בדיון בנט דפק על השולחן בזעם ואמר להם: "התמלאה כוס ההמתנה, אתם צריכים להיות אלה שתובילו את מבצע החיסונים של בני הנוער, אתם לא עושים כלום!".

עוד האשים את השניים בכך שהם רק דוחים, מערימים קשיים ומטילים את האחריות על משרד הבריאות. בנט דרש משאשא ביטון וסלוביק שיתחילו להוביל את מהלך הכנסת החיסונים למוסדות החינוך כפי שצה"ל מוביל את המהלך של חיסון הדחף לחיילים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן