לאחר המתקפה הימית של איראן, בנט נפגש עם ראש ה-CIA

ראש הממשלה נפגש הבוקר עם ראש שירותי הביון של ארצות הברית. השניים דנו במצב במזרח התיכון, בדגש על איראן, ובאפשרויות להרחבת והעמקת שיתוף הפעולה האזורי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/08/21 12:01 ג באלול התשפא

לאחר המתקפה הימית של איראן, בנט נפגש עם ראש ה-CIA
בנט וברנס, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הבוקר (ד') עם ראש ה-CIA האמריקאי, ויליאם ברנס. השניים דנו בהידוק שיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני בין ישראל לארצות הברית. כמו כן, דנו במצב במזרח התיכון, בדגש על איראן, ובאפשרויות להרחבת והעמקת שיתוף הפעולה האזורי.

פגישה זו באה בעקבות התקיפה האיראנית נגד ספינה ישראלית במפרץ הפרסי בתחילת החודש, אחריה אמר בנט: "מיד אחרי התקיפה האיראנית של הספינה, שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידינו בארצות הברית, בבריטניה ובמקומות אחרים, לאף אחד אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל אנחנו סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון". 

בפגישה השתתפו ראש המוסד, דדי ברנע, ראש המל"ל הנכנס, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, אלוף אבי גיל, והיועצת המדינית, שמרית מאיר. אמש נפגש ראש המוסד, דדי ברנע, עם מקבילו האמריקני, ראש ה-CIA ויליאם ברנס, כדי לדון בסוגיית הגרעין האיראני ובאתגרים אזוריים נוספים בהם בכוונת הארגונים לקיים שיתופי פעולה.

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מוקדם יותר הבוקר נסע שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לביקור רשמי במרוקו, אשר במהלכו יפגש עם מקבילו המרוקאי נאסר בוריטה. מדובר בביקור הרשמי הראשון של שר חוץ ישראלי במדינה ערבית מאז שנת 2003. לפיד צפוי לערוך טקס חנוכה רשמי לנציגות הישראלית הרשמית ברבאט, אך לא ישיק את הפיכתה לשגרירות.

שר הביטחון בני גנץ וראש ה-CIA

שר הביטחון בני גנץ וראש ה-CIAצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מאוחר יותר שר הביטחון בני גנץ נפגש עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס ביחד עם ראש המוסד דדי ברנע. 
השניים דנו בהעמקת שיתופי הפעולה המודיעיניים. שר הביטחון הציג בפני ראש ה-CIA מידע אודות הפעולות התוקפניות של איראן באזור והאצת פרויקט הגרעין. גנץ הביע בפניו את הצורך להדק את הפעולות בשדה הבינלאומי בכדי לשמור על יציבות האזור. עוד שוחחו השניים על הצורך לחזק את הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים הנוספים באזור.