קללות בכנסת הגנה נשיאותית: הרצוג התקשר לפרופסור אלרעי פרייס

אתמול במהלך דיון בכנסת אחד המשתתפים קילל את שרון אלרעי פרייס בקללות קשות. היום התקשר אליה הנשיא הרצוג וחיזק אותה: "האמירה שנזרקה הייתה פוגענית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/21 12:55 ב באלול התשפא

הגנה נשיאותית: הרצוג התקשר לפרופסור אלרעי פרייס
אלרעי פרייס בדיון בכנסת, צילום: ערוץ כנסת

תקרית לא נעימה התרחשה אתמול (ב') בוועדת החוקה של הכנסת. שרון אלרעי-פרייס הוזמנה להיות נציגת משרד הבריאות בדיון על התו הירוק המורחב ובמהלך הדיון בזמן שדברה אחד המשתתפים החל לקלל את אלרועי-פרייס בקללות קשות. יו"ר הוועדה וקצין הכנסת החליטו לנסות לאתר את המקלל אך שב בידיים ריקות. הבוקר התקשר נשיא המדינה כדי לחזק את ידה.

הרצוג התקשר הבוקר לאלרעי פרייס וגינה את המקלל. הרצוג סיפר: "התקשרתי לחזק את ד״ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, והודיתי לה על עבודתה הקשה והמסורה לטובת בריאות אזרחי ישראל".

על הקללה אמר הרצוג כי: "האמירה שנזרקה במהלך דבריה היא פוגענית ובלתי נסבלת ואין לה מקום בשיח החברה הישראלית, בכנסת ובוודאי שלא כלפי עובדי ציבור שעושים את עבודתם נאמנה לילות כימים עבור כולנו. אנו מוכרחים לגנות ולעקור מהשורש שיח מבזה שכזה".

אתמול בערב, בתום בדיקתו של קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עם אנשי המקצוע במשכן הודיעו במשכן כי לא ניתן לדעת מיהו האדם, מבין 77 משתתפי הדיון בוועדת החוקה, אשר קילל ברקע דבריה של הד״ר אלרעי-פרייס וכן האם הדברים נאמרו כחלק מהדיון בכלל. 

הבוקר התייחס לאירוע שר הבריאות ניצן הורביץ, הורביץ התנגד להודעה של קצין הכנסת ואמר כי: "אני נותן לה גיבוי מלא, היא אשת מקצוע מצוינת בעיניי. אני מעריך אותה באופן אישי, היא פיקחית, חריפה, עושה את הדברים הנכונים. היא משרתת ציבור למופת. אני פניתי מיד ליו"ר הכנסת וקצין הכנסת שיבדקו מי זה. לדעתי אפשר למצוא מי זה וצריך לנקוט נגדו בצעדים, אני חושב שזה מחפיר לדבר ככה". את הדברים אמר בריאיון ל103FM.