בדרך לסגר? "האמת היא שהמצב מפחיד"

בישיבת הממשלה השרים היו חלוקים בדעותיהם באשר להטלת סגר| מחוסנים במנה השלישית התגלו כחיוביים לנגיף | בנט פנה בבקשה לחברה הערבית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/08/21 17:11 ל באב התשפא

בדרך לסגר? "האמת היא שהמצב מפחיד"
צילום: Emil Salman/POOL

החל מהבוקר (א'), נכנסו לתוקף ההנחיות שאמורות לצמצם את רמות התחלואה הגבוהות של השבועות האחרונים. התו הירוק הורחב, ונקבע כי יחול על כל אירוע בכל כמות משתתפים באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע. כמו כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים. במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית, והתו הירוק תקף לכל גיל. 

נראה כי כל המאמצים האלו לא מספיקים כדי להימנע מסגר, ובשעות אלו דנים בישיבת הממשלה השבועית על האפשרות להטלת סגר כולל בחגי תשרי כדי לבלום את התפשטות זן הדלתא של הנגיף. מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר ביחד בתשרי", זאת במטרה להגביר את קצב החיסונים העומד כיום על 422,326 מתחסנים במנה שלישית ו-5,393,232 מתחסנים במנה שנייה.

אולם, מספרי המתחסנים לא בהכרח עשויים להביא לפתרון והאטת קצב התחלואה. על פי פרסום של חדשות 12, עולה כי מתוך 422 אלף מחוסנים במנה השלישית, ישנם 14 מאומתים חדשים שנדבקו שבוע לאחר קבלת החיסון. 11 מהם הם מבוגרים מעל גיל 60, ושניים מתוכם מאושפזים לאחר שמצבם הדרדר. 

קולות התנגדות של שרים רבים נשמעים בישיבת הממשלה. "אנחנו צריכים לעקור את המילה 'סגר' מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום", אמר שר המודיעין אלעזר שטרן מיש עתיד. לעומתו, השר לביטחון פנים עומר בר לב אמר כי "האמת היא שהמציאות מפחידה. כל 10 ימים כמות החולים מכפילה את עצמה. בעוד 23 ימים נהיה ב-1,600 חולים קשים.  אם יתחסנו וישימו מסכות, הסיכוי לסגר יקטן. המצב הכי גרוע זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות נגיע לסגר. צריך לומר את האמת, והאמת היא שהמצב הוא מפחיד. זה בידיים של הציבור". 

בעקבות טענות שהועלו בנוגע לסוגיית ההסברה ותיווך המידע לציבור, הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי יוקם צוות שרים בראשותו של השר נחמן שי לענייני הסברה. בצוות יהיו גם חברים שר התיירות יואל רזבוזוב, שר התקשורת יועז הנדל ושר התרבות חילי טרופר. 

ראש הממשלה ממשיך במסע שכנוע הציבור להגיע ולהתחסן, ובקריאה ששיגר היום לחברה הערבית אמר: "מגפת הדלתא שוטפת את כל העולם ומביאה לתחלואה קשה ולתמותה רבה במדינות רבות. הדלתא פעילה גם במדינת ישראל. האנשים הכי פגיעים הם המבוגרים. אבא ואמא, סבא וסבתא. לכן, מדינת ישראל השיגה חיסונים משלימים - החיסון השלישי, על מנת להגן על הציבור שמעל גיל 60. לצערי, שיעורי ההתחסנות בחברה הערבית נמוכים מדי. אני קורא מכאן לכל מי שמעל גיל 60 ללכת ולהתחסן בחיסון השלישי, החיסון המשלים. זה מציל חיים. אני קורא לצעירים שעוד לא התחסנו בכלל, ויש הרבה כאלה - צאו היום להתחסן. ככה לא תידבקו ולא תדביקו. זה יציל את חיי אהוביכם".

שרת הפנים איילת שקד ניצלה היום את מעמדה וערכה סבב טלפונים לכל ראשי הערים החרדיות במטרה לגייס אותם למבצע חיסונים של בני הנוער החרדיים, לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר.
"התחלואה בכל הארץ עולה וכדי להימנע מסגר על כולנו להתגייס למאמץ ולעודד את מי שטרם התחסן – להתחסן. רק חיסונים ימנעו מאיתנו להגיע לסגר, וביחד – יש ביכולתנו לעשות זאת". ראשי הערים מצידם הביעו נכונות, ובמסגרת המאמץ ישלחו ניידות חיסון שיסתובבו בערים. 

משרד הבריאות עדכן כי 2,886 מאומתים חדשים התגלו אתמול מתוך 76,203 בדיקות לגילוי הנגיף. 
ישנם 348 חולים שמצבם מוגדר קשה, 52 מונשמים, 6,535 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.