הושגה שליטה על האש סמוך לבית אל

גל שריפות ברחבי הארץ. גם ביהודה ושומרון פרצה שריפה גדולה ובסמוך לבית אל משתוללת אש שאיימה על היישוב אך נבלמה ברגע האחרון. אחרי מאמצים רבים הושגה שליטה על האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 17:40 כז באב התשפא

הושגה שליטה על האש סמוך לבית אל
השריפה בבית אל, צילום: יהודה כהן

גל שריפות ברחבי הארץ. שריפה גדולה מתפשטת לכיוון הישוב בית אל ולבסיס סמוך ומאיימת להגיע עד ליישוב בית אל עצמו, כוחות כיבוי הוזעקו למקום.

כוחות כיבוי אזרחיים וצבאיים פעלו היום בשיתוף פעולה עם אנשי המועצה המקומית בית אל על מנת להשתלט על שריפה שהתפשטה מזרחית ליישוב וכילתה חלקים נרחבים מהחורש הטבעי הצומח במקום. כביש הגישה ליישוב פתוח לנסיעה ואין נפגעים בנפש. לאחר כיבויה המוחלט של השריפה תיערך בקרה על מנת לבדוק האם נגרם נזק כלשהו למבנים ולציוד.

היום בצהריים התקבל דיווח במשל"ט 102 של מחוז יו"ש על שריפה גדולה המתפשטת לכיוונים שונים ומאיימת על הישוב בית אל ועל הבסיס הסמוך. במקום פועלים צוותי כיבוי רבים מתחנה אזורית בנימין שהוקפצו לזירה. גרורי מועצה אזורית בנימין הגיעו לסיוע נוסף לכוחות שבמקום. 

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי: "לפני הכל אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה שסייעו במאבק באש, ומנעו ממנה לאיים על התושבים והיישוב. לצד כוחות הכיבוי הצבאיים פעלו כוחות הכיבוי האזרחיים כאשר אחת הכבאיות אף הגיעה מרמת גן על מנת לסייע, בערבות הדדית שמחממת לב. מצד שני, הגיע הזמן להתייחס ברצינות לשריפות שצצות להן סמוך ליישובים יהודיים משני צדי הקו הירוק ולחקור את מקורן לעומק ובצורה רצינית, לפני שתגיע שריפה שתגבה מחיר כבד בנפש וברכוש".

טפסר משנה עידו פרץ, מת"ח בנימין:  מדובר בשריפה גדולה המתפשטת לכמה כיוונים. ברגעים אלו צוותי הכיבוי מבצעים פעולות בכדי לתחום ולבלום את התפשטות השריפה לישוב בית אל ולכיוון הבסיס במטרה למזער כל נזק של נפש ורכוש.