התפרצות הקורונה מעל 3,000 נדבקים: קבינט הקורונה ידון בהגבלות נוספות

שוב שבירת שיא של נתוני התחלואה, וקבינט הקורונה היום יבחן את הרחבת התו הירוק. 13 ערים אדומות בכל הארץ. ברמת גן 21 גני ילדים נשלחו לבידוד, ישנם 52,325 מבודדים בכל מערכת החינוך

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 07:31 כה באב התשפא

מעל 3,000 נדבקים: קבינט הקורונה ידון בהגבלות נוספות
בדיקת קורונה , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נתוני התחלואה של נגיף הקורונה ממשיכים לשבור כל שיא בגל הנוכחי. ביממה האחרונה אובחנו 3,161 נדבקים חדשים,  13 יישובים בארץ כבר מוגדרים אדומים, ועשרות נוספים כתומים. קבינט הקורונה שצפוי להתכנס היום בכנסת בוחן צעדים חדשים על מנת להוריד ככל האפשר את רמת התחלואה בקהילה. 

נבחנת האפשרות של הרחבת התו הירוק לכל מקום והטלת חובת עטיית מסיכות בהתקהלויות של יותר מ-20 איש, גם בחוץ. בנוסף, במשרד הבריאות מגבשים המלצה לצמצום משמעותי של המדינות הירוקות, אשר חזרה מהן אינה מחייבת בידוד. כלומר, כמות המדינות שהשבים מהן יאלצו להיכנס לבידוד של שבוע תגדל משמעותית. 

יתכן שהתו הירוק יורחב ויכלול גם אירועים בהם משתתפים פחות מ-100 איש, בנוסף לחיוב בדיקת קורונה לילדים מתחת לגיל 12 כתנאי כניסה לאירועים. עוד נבחנת האפשרות של חיסון הצוותים הרפואיים בבתי חולים ובבתי אבות, הורדת מתן המנה השלישית לגיל 50 וחיסון חולים שהם מתחת לגיל 60 ונמצאים בסיכון גבוה בשל מחלות רקע. 

ברמת גן 21 גני ילדים נשלחו לבידוד עקב מדריכת ספורט שחלתה בקורונה ובאה במגע עם הילדים, על פי נתוני משרד החינוך ישנם 6,228 תלמידים ו-66 אנשי חינוך מאומתים לקורונה. 49,874 תלמידים ו-2,451 אנשי חינוך שוהים בבידוד, ובסך הכול כ-52,325 איש מבודדים בכלל מערכת החינוך.

במהלך ישיבת הממשלה שהתכנסה אתמול (ב') הזהיר ראש הממשלה בנט את השרים מפני החמרה במצב.  "תקווה זו לא תוכנית עבודה, אנחנו בדרך ל-1,600 חולים קשים בתחילת ספטמבר". עוד הוא דיבר על ההכפלה הצפויה במספר החולים ואמר כי "היינו ב-50, עברנו ל-100, כעבור 10 ימים ל-200 והצפי הוא שעוד 10 ימים יהיו 400 חולים. קצב ההכפלה מדאיג והמספרים מדברים בעד עצמם. אנחנו עושים מאמץ גדול לעודד התחסנות, שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לצעירים יותר ומקווים לראות בלימה", כך על פי דיווח של חדשות 12 

"אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. ייתכן ונידרש לצעדים כואבים". הצהרה זו באה כמעט חודש לפני חגי תשרי, המתאפיינים בפגישות משפחתיות והתקהלות בבתי הכנסת, צעדים שלעצמם עלולים להביא לעלייה בתחלואה. 

בהצהרה שנשא היום מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, הזכיר את ההמלצות שיביא משרדו לישיבת קבינט הקורונה מחר. "אנחנו בוחנים האם צירך לבצע צעדים נוספים כדי למתן את ההדבקות ולצמצם תחלואה, הצעדים הבאים שבוחנים זה הידוק התו הירוק, ואפשרויות נוספות כדי להגביל את התחלואה ככל שניתן, מבלי לפגוע בפעילות של המשק. עוד אמר אש כי "גם הבוקר רואים עלייה בתחלואה ובתחלואה הקשה והמצב מדאיג. אני קורא לכל להקפיד על ההנחיות, אם זה מסכות, נהלי תו ירוק ונהלים אחרים. יצאנו אתמול למבצע חיסון של המנה השלישית, מנת הדחף לגילאי 60 ומעלה. אני שמח לראות כי ישנה היענות גבוהה לחיסונים, רבים קובעים תורים, עד כה חוסנו כ-45 אלף במנה השלישית ונקבעו עוד עשרות אלפי תורים להמשך השבוע". קבינט הקורונה יתכנס מחר לדיון במשכן הכנסת, ובין ההגבלות אשר יבחנו לצורך צמצום התחלואה

בעת הזו, המנה השלישית מותווית לאוכלוסיות הבאות בלבד:

  • בני 60 שנה ומעלה שחוסנו בשתי מנות של חיסון mRNA ועברו לפחות 5 חודשים מקבלת המנה השנייה.
  • כל הדיירים בבתי חולים גריאטריים בכל סוגי האשפוז ועברו לפחות 5 חודשים מקבלת המנה השנייה.
  • מדוכאי חיסון בני 18 שנים ומעלה יחוסנו על פי הפרוטוקול מ-18 יולי, 2021 שבסימוכין.
  • מי לא מתחסן: בשלב זה, אין לחסן אנשים שהחלימו מהנגיף במנה שלישית, קבוצות סיכון נוספות בקרב בני פחות מ-60 שנה תעודכנה בהמשך.