סוף טוב הכל דוב | הווטרינרים שהצילו את הדובה מגידול

דובה חומה סורית בת 26 ילידת הספארי הובהלה לחדר הניתוחים של הספארי, לאחר שהמטפלים שמו לב שבו סובלת מגוש בולט באזור החזה. הדובה חוברה למכונת ההרדמה ובתנאים סטריליים הגידול הוסר, והיא חזרה לחיות עם אחיותיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/21 11:15 כג באב התשפא

סוף טוב הכל דוב | הווטרינרים שהצילו את הדובה מגידול
צילום: אדיבות הספארי

בסוף השבוע שעבר, בשעות הבוקר הובהלה לחדר הניתוחים של הספארי, בו, דובה חומה סורית בת 26 ילידת הספארי. הסיפור החל לפני כארבעה חודשים כאשר המטפלים שמו לב שבו סובלת מגוש בולט באזור החזה. הם הזעיקו למקום את ד"ר יגאל הורוביץ וטרינר הספארי ומנהל בית החולים ואת צוות המרפאה. ד"ר הורוביץ לקח דגימה מהגידול ובבדיקת מעבדה, התברר כי מדובר בגידול שפיר. השבועות חלפו ובו נראתה מצוין.

בחודש האחרון שלי אלדד, מנהלת מחלקת הטורפים של הספארי, הבחינה כי הגידול שוב גדל. הפעם כאשר ד"ר הורוביץ הגיע למקום הוא הבחין כי הגידול גדול יותר וקשה יותר ויש צורך בהתערבות כירורגית מעמיקה. בו הובהלה לחדר הניתוחים שבספארי, חוברה למכונת ההרדמה ובתנאים סטריליים הגידול הוסר, נוקז ולאחריו האזור נתפר, כוסה במשחות טבעיות וגם בספריי כסף כדי לשמור על הסטריליות של האזור. כעת בו הדובה מתאוששת בבית הלילה שלה, היא מקבלת משככי כאבים ואנטיביוטיקה ודגימה מהגידול נשלחה שוב לביופסיה.

בקרוב בו תצא לחצר ותחבור לאחותה בבט ולדובה מנטה שנמצאת גם היא בחצר. בימים אלו נבנית עבור הדובות חצר חדשה רחבת ידיים ומודרנית שתכלול בין השאר מפלי מים, בריכות מים ואזורי מסתור.
לאחר שבניית החצר תושלם, יצטרפו לספארי דובים שעתידים להגיע ממקלט דובים באירופה.