רפורמת הכשרות יו"ר מערך הכשרות של הרבנות בשיעור: בשר בהשגחת הרבנות הוא טרף

רב העיר נשר, הרב יצחק לוי תקף את השר מתן כהנא על רפורמת הכשרות ואמר: "זה לא רפורמה בכשרות זאת כשרות רפורמית" אבל בסרטון שהגיע לכיפה נראה הרב תוקף את הכשר הרבנות. באגוד חכמי המערב בא"י מאיימים בתביעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/21 21:42 יח באב התשפא

יו"ר מערך הכשרות של הרבנות בשיעור: בשר בהשגחת הרבנות הוא טרף
הרב הלוי עם הרב לאו, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

במילים קשות במיוחד תקף הרב יצחק לוי את שר הדתות מתן כהנא על רפורמת הכשרות, ולא חסך ביקורת על רבני הציונות הדתית שתומכים ברפורמה ובראשם רב העיר שהם הרב דוד סתיו עליו אמר כי הוא חזר בשאלה. אלא שמסתבר שהרב הלוי שעומד בראש מערך הכשרות של הרבנות ומתנגד לרפורמת הכשרות תקף את ההכשר של הרבנות בשיעור שהעביר.


(שיעורו של הרב לוי).

שיעור שהעביר הרב לוי לפני שנתיים בנושא כשרות מראה כי הרב שיוצא להגנת הרבנות מתנגד בעצמו להכשר. הרב הלוי אמר על בשר בהכשר הרבנות: "צריך לדעת בשר כשר בהשגחת הרבנות הוא בשר טרף. כשר זה בלשון סגי נהור. יש מי שחושב שחלק זה למחמירים, לא רבותי, בשר חלק זה חמור מאוד ואסור לנו בשום אופן להקל ולאכול בשר כשר".

בסוף השבוע האחרון תקף הרב לוי את הרב דוד סתיו בראיון לתכנית סוגרים שבוע בכיכר השבת. "אני מכיר רבני עיר שיצאו בשאלה, הרב אמסלם שמרן כתב עליו שצריך להתרחק מדעותיו המסוכנות, ויש את הרב סתיו שמרן אמר עליו שהוא מסוכן ליהדות". אמר הרב לוי בראיון כיכר השבת.


(הרב לוי נגד הרב סתיו).

רב העיר הוסיף לתקוף את הרב סתיו וארגון בית הלל: "יש עוד רבנים שיש להם רבנות זה רבנים שמתירים טבילה באמבטיה, בניגוד למועצת הרבנות. זה לא רפורמה בכשרות זאת כשרות רפורמית. אנחנו מכירים לצערנו אנשים שמחזיקים ברבנות והם קרובים לרפורמים, והם עוד טוענים שהם מחזקים את הרבנות".

הרב לוי תקף גם את מתן כהנא: "לא יעלה על הדעת ששר שלא מהתחום יעשה רפורמה כשהוא לא מהתחום. וממי כהנא קיבל צל"ש? שר האוצר ליברמן. זה הצל"ש שהוא קיבל, מאדם שהוא אנטי דת. ההתנהלות פה היא של שקר. אנשים שהפכו את השקר למקצוע".

באגוד חכמי המערב בא"י הגיבו בחריפות לדברי הרב לוי והוציאו מכתב בו איימו בתביעת דיבה. "אנו קוראים לך להתנצל על פגיעתך בתלמידי חכמים גדולים ממך והוצאת דיבתם, תוך ניסיון להשפילם בעיני הבריות ובמטרה לפגוע בהם, במשרתם ובמשלח ידם". כתבו רבני האגוד.

המכתב שנשלח לרב הלוי

המכתב שנשלח לרב לוי                                                                                                 צילום: אגוד חכמי המערב בא"י

במכתב הוסיפו וכתבו: "לפני זמן לא רב אמרת בשיעור כי בשר כשר בהשגחת הרבנות זה לא באמת כשר אלא טרף ובכך בעצם, גם הוצאת לעז על רוב חכמי הספרדים בדורות שעברו ומקדמת דנא שלא אכלו בשר חלק. זאת ועוד עַתָּ֖ה הִסְכַּ֥לְתָּֽ עֲשֽׂוֹ, אמרת כי רבנים - ביניהם ראב"ד ורבני ערים מכהנים - שהתירו שימוש בתכנת זום ביום טוב, קרובים לרפורמים. ועוד הוספת, בראיון באולפן 'כיכר השבת' להכפיש ולהוציא לשון הרע על רבני עיר ותלמידי חכמים.

אנו קוראים לך לחזור בך באופן מידי מדבריך ולהתנצל הן על הטעיית הציבור והן על הפגיעה ברבנים. אם לא תעשה כן, נאלץ לשקול הגשת תביעת דיבה בנדון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן