התפשטות הקורונה מחצות אובחנו 1,538 חולים, עלייה מדאיגה במספר החולים קשה

נתוני משרד הבריות מצביעים על עלייה מדאיגה ושיא שלילי חדש בגל הרביעי, בכירי משרד הבריאות שוקלים להתחיל בחיסון שלישי בעקבות העלייה במספר החולים קשה שכבר עומד על 121

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/21 21:54 יז באב התשפא

מחצות אובחנו 1,538 חולים, עלייה מדאיגה במספר החולים קשה
בדיקות קורונה, נתונים מדאיגים, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

משרד הבריאות מפרסם הערב (ב') את נתוני התחלואה המעודכנים ונראה שנגיף הדלתא מחזיר את ישראל אחורה. לפי הנתונים התחלואה עומדת על שיא שלא נראה בישראל מאז מרץ. מחצות בוצעו כ-73 אלף בדיקות מתוכם 1,538 נמצאו חיוביים לנגיף.

שיעור החיוביים עומד על למעלה מ-2.1%. מספר החולים במצב קשה חלה מוסיף לעלות ועומד על-121, מתוכם 25 מונשמים, מדובר בשיא שלא נשבר מאז אפריל. הנתונים מדאיגים את בכירי משרד הבריאות ובמשרד שוקלים להתחיל במתן מנת חיסון שלישית באופן מיידי. מוקדם יותר היום יו"ר האופוזציה בנימין נתניהו נאם ודחף להתחיל בחיסון שלישי, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הצטרף ולחץ על הממשלה לקבל החלטה בנושא.

מוקדם יותר היום מסר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הצהרה לתקשורת ואמר כי: "העלייה בתחלואה כמובן מדאיגה אותנו. קבינט הקורונה אישר את התו הירוק במטרה לבלום את העלייה בתחלואה. אנחנו מקווים שעם שיתוף פעולה של הציבור לרבות שמירה על שאר ההנחיות הקיימות, נשיג את המטרה. זה חשוב מאוד".

עוד אמר המנכ"ל התכנית של משרד החינוך לא אושרה. "אנחנו בשיח ובבניית המתווה עם משרד החינוך". על קיצור תקופת הבידוד הוא הבהיר: "אחת הנקודות שעוד לא נסגרה". בהמשך אמר: "אנחנו לא מקבלים את ההצעה של בידוד ל-48 שעות, בדיקה שלילית וחזרה ללימודים, כפי שהיא – זה בלתי אפשר, זה ישחרר תחלואה ויהיו עוד נדבקים".

אש התייחס לבדיקות הביתיות שמכירתן בבתי המרחקת טרם החלה: "הן מיועדות לשימוש עצמי בלבד. את רוצה לבקר את סבא וסבתא ולהיות בטוחה שלא מסכנת אותם? יכולה לקנות בדיקה, לבדוק את עצמך ולהיפגש. הבדיקה העצמית לא מחליפה את בדיקת ה-PCR. אם נמצאת חיובית בבדיקה הזאת, עלייך להיכנס לבידוד ולהיבדק בהקדם בבדיקת PCR שהיא האבחנתית. יכול להיות מצב שהיא תהיה שלילית ואז ניתן לצאת מבידוד".