התפרצות הקורונה התפרצות הקורונה: מקרים חדשים בארץ של וריאנט דלתא פלוס

בצל החשש ממתן מנת חיסון שלישית התייחס הבוקר נשיא המדינה לסרבני החיסונים, שר הבריאות הורוביץ הזכיר את שגרת החיים בצל המגיפה| בית החולים מאיר פותח מחדש את מחלקת הקורונה | מקרים חדשים בארץ של וריאנט דלתא פלוס

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/07/21 11:43 יז באב התשפא

התפרצות הקורונה: מקרים חדשים בארץ של וריאנט דלתא פלוס
חיסון לקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התפשטות נגיף הקורונה ממשיכה להתקדם בארץ בקצב מסחרר כאשר מאז אתמול נרשמו מעל 1,000 מאומתים חדשים לנגיף. על פי דיווח של N12, התגלו 12 מקרים של וריאנט הקורונה מסוג דלתא פלוס. מקורם של רוב המקרים הוא מגיאורגיה, ונכון לעכשיו ידוע על כמה שרשראות הדבקה. בשלב זה, עדיין לא ברור האם הזן מידבק עוד יותר מזן הדלתא שנמצא כבר בארץ, ובמשרד הבריאות עוקבים אחרי ההשלכות.

ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית אמר כי: "בשלב זה, נוכח מספר חולי הקורונה הזקוקים לאשפוז, החלטנו לפתוח את מחלקת הקורונה שלנו מחדש, ללא ספק תרחיש שקיווינו להימנע ממנו. אין לי ספק שהניסיון הרב שצברנו במהלך השנה וחצי האחרונות יאפשר לסגל שלנו לתת למטופלים את הטיפול הטוב ביותר. לצד העלייה בתחלואה של הקורונה האתגר המהותי לא פחות הינו העלייה המשמעותית בתחלואת החורף  שנותנת אותותיה, על אף שאנחנו בעיצומו של הקיץ ונאלצים להתמודד עם השניים בו זמנית". 

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר (ב') במסגרת ועידת הבריאות של ynet כי ישראל מתנהלת בצורנה ממוקדת ומכוונת מטרה. "בעינינו השיקול של ישראל פתוחה, של עבודה שממשיכה, של קיום לימודים, של שגרת חיים, מניעת אבטלה והשבתת ענפים במשק זה שיקול מרכזי לצד שיקול צמצם התחלואה והמגיפה. צריכה להיות הסתכלות רחבה על הקורונה, היא הולכת להיות איתנו לאורך זמן ואנחנו צריכים לפתח דרך של חיים לצד הקורונה של קיום שגרה". 

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שבימים אלו משלים את החודש הראשון בתפקידו, נשא דברים באותו אירוע והתייחס לסוגיית סרבני החיסונים. "אני מבין ומכבד את מי שיש לו דעה אחרת ומי שהפעולה הפיזית של החיסון מפחידה אותם, קשה להם. ויש מי שקשה להם המחשבה על להכניס חומר זר לגוף, חומר שעוד לא עברו שנים של מחקרים והוכחות מאז שהתחלנו להשתמש בו. אם אתם חוששים, תתייעצו, תנסו לקבל מענה אישי אצל רופא או רופאת המשפחה. אבל, התחסנות המונית, זו הפעולה שנחוצה לנו עכשיו. לא רק בשביל להגן כל אחד ואחת על עצמנו, אלא בשם הערבות ההדדית האנושית שנדרשת מאיתנו, בשגרה ובטח במצבי חירום. ערבות הדדית היא הבנה ששמירה על ההנחיות והתחסנות שומרות על המוחלשים ביותר בחברה. 

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוגצילום: by Olivier Fitoussi/FLASH90

על פי דיווח של ישראל היום, מחקרים חדשים מעלים את הסברה כי ניתן לתת מנה שלישית של חיסון נגד קורונה והסיכון במקרה כזה הוא נמוך. הנחה זו מתבססת על הניסיון המצטבר והמידע הרפואי והמדעי בשורה של מחקרים וניסויים שליוו את מתן המנה השלישית של החיסון שניתן כחצי שנה לאחר מתן המנה השנייה. על פי המחקרים, לא התגלו במנה השלישית יותר תופעות לוואי או השלכות בריאותיות, מעבר לכל מה שידוע לאחר קבלת המנה הראשונה והשנייה של החיסון לקורונה.

בעקבות העלייה בתחלואה, שורה של רופאים ומנהלים בכירים קוראים למשרד הבריאות להתחיל באופן מיידי לחסן במנה שלישית את כל האוכלוסייה המבוגרת מגיל 60 ומעלה, וגם את כלל החולים שמערכת החיסון שלהם פגועה וחלשה. 

משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי מאז אתמול התגלו 1,398 מאומתים חדשים לנגיף, מתוך 67,676 נבדקים. נכון לשעה זו ישנם 108 חולים שמצבם מוגדר קשה, 20 מונשמים, 6,461 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,761,939 מתחסנים מנה ראשונה. 5,308,027 מתחסנים מנה שנייה.

דובר צה"ל עדכן כי 234 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. 722 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן