התפרצות הקורונה שיא במספר החולים: הצעדים הבאים של בנט

העלייה בתחלואה מוסיפה להקצין והבוקר הודיעו במשרד הבריאות כי נשבר שיא של ארבעה חודשים עם מספר חולים חדש גבוה, אחוז החיוביים בבדיקות כבר עומד על 1.86 אחוז. בנט נפגש היום עם בכירי משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 14:59 יא באב התשפא

שיא במספר החולים: הצעדים הבאים של בנט
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בשורה לא משמחת במיוחד מכיוונו של משרד הבריאות. בדו"ח היומי שמכינים במשרד נרשמת עלייה נוספת בתחלואה, היום (ג') הודיעו במשרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,372 חולים חדשים. שיא שלילי בגל התחלואה הרביעי שהתפרץ בעקבות נגיף הדלתא.

מספר החולים הקשה עדיין יציב ועומד על 62 חולים, לצד מספר החולים הקשה שלא מזנק למרות העלייה בתחלואה גם מספר המונשמים נמצא בירידה ועומד על 10. המשרד עדכן כי אתמול נערכו 74,186 בדיקות, אחוז החיוביים בבדיקות נמצא בעליה ועומד על 1.86 אחוז.

ברקע העלייה בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט זימן מספר בכירים במערכת הבריאות לפגישה שתיערך היום אחר הצהריים. בין המוזמנים: המנכ"ל פרופ' נחמן אש, מנהלי בתי חולים ובכירים בקופות החולים.

מוקדם יותר נפגש בנט עם נציגי עולם התרבות בניסיון למצוא פתרון לסכנת ההדבקה במופעים. בנט אמר לנציגים על רקע חיוב בדיקות בכניסה לאירועים כי: "בשלב זה אין היתכנות לבדיקות מהירות לילדים בכניסה למופעים, זה לא ריאלי". ראש הממשלה יצטרך להכריע האם להחיל הגבלות נוספות על נתב"ג או האם לקבל את המלצת בכירי משרד הבריאות להחזיר את התו הירוק.

בכל הנוגע למחסור בחיסונים, בישראל סיכמו עם פייזר על משלוח חדש שיגיע כבר בשבוע הבא, כך דיווח ירון אברהם.

אתמול מסר מנכ"ל משרד הבריאות הצהרה לתקשורת ואמר כי: "עוד שבועיים יהיו מעל 2,000 מאומתים ליום, מבחינת התחלואה הקשה, אנחנו מעריכים היום שתחלואה קשה היא ערך 1.5% מסך המאומתים, ואפשר לעשות אקסטפולציה כשנגיע ל2000 נראה את זה קצת יותר משבועיים ונגיע ל30 חולים קשים ליום, הגענו היום בין 10-15 וגם זה בעוד שבועיים יוכפל".

אש התייחס גם לשאלות בנוגע לפרצת מנתב"ג ואמר כי: "כרגע זה לא על הפרק לסגור את נתב"ג וזה אפשרות שיכולה להיות קיימת, אנחנו כרגע לא שוקלים את זה". אמנם לא יסגרו את נתב"ג בשלב זה אך במשרד הבריאות שוקלים לחייב בבידוד את כל השבים מחו"ל.