דרמה בסאפרי סרט טבע בישראל: קופת האורנגאוטן נמלטה מהכלוב והורדמה מול המבקרים

דרמה התרחשה בסאפרי רמת גן לאחר שקופת אורנגאוטן טיפסה על צמחייה גבוהה והצליחה לעבור למתחם אחר. משסירבה לחזור לכלוב שלה היא הורדמה והושבה אליו בעזרת מנוף. הספארי: "מדובר באזור שאינו קרוב לקהל ולכן לא הייתה סכנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 10:16 ט באב התשפא

סרט טבע בישראל: קופת האורנגאוטן נמלטה מהכלוב והורדמה מול המבקרים
ברחה, הורדמה והושבה לכלוב. טאנה, צילום: ים סיטון

הנוכחים בספארי ברמת גן ביום השבת זכו למחזה בלתי רגיל. טאנה, קופת אורנגאוטן טיפסה על צמחייה גבוהה והצליחה לעבור למתחם אחר, סמוך לאזור העובדים. משסירבה לחזור לכלוב שלה, היא הורדמה והושבה אליו בעזרת מנוף. כך פורסם הבוקר ב"מעריב".

בשבועות האחרונים הסתיים שיפוץ אזור מגוריה של טאנה, לאחר שרקטה ששוגרה במהלך מבצע שומר החומות נחתה בין חצר קופי האורנגאוטן והגיבונים לבין חצר קופי המקוק השחור - וגרמה לנזק במקום. החצר המחודשת של קופי האורנגאוטן נחנכה בסוף החודש שעבר, והיא כוללת מתקני טיפוס אתגרי חדשים, ציורי גרפיטי צבעוניים של ג'ונגל פראי והרבה צמחייה חדשה שממנה נהנים הקופים.

טאנה ככל הנראה התעניינה מאוד בצמחייה החדשה, טיפסה עליה ועברה באמצעותה לאזור הסמוך לחצר. היא נקראה על ידי המטפלים לחזור לכלוב שלה, גם באמצעות אוכל ופינוקים אך סירבה להם. לאחר שהניסיונות לא צלחו וטאנה טיפסה על עץ סמוך, החליטו המטפלים והווטרינרים יחד עם מנהל תחום בעלי חיים להיעזר במכבי האש של אזור רמת גן כדי להשיבה למקומה.

טאנה הורדמה בזהירות והועלתה יחד עם המטפלים על מנוף. המטפלים והווטרינרים וידאו כל העת שמצבה טוב וניסו עד כמה שיותר לשמור על השלווה באזור החיות. "מדובר באזור שאינו קרוב לקהל ולכן לא הייתה שום סכנה. תוך זמן קצר חזרה טאנה לביתה החדש, וכעת היא תוכל להמשיך ליהנות מהחצר החדשה", נמסר מהספארי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן