קופים תחת אש. אחרי שספגו פגיעה ישירה, הדיירים חוזרים לחצר משופרת

במהלך מבצע שומר החומות ספגה חצר הקופים בספארי פגיעה ישירה. מהפגיעה נפגעה הקופה נול באופן קשה וחצר הקופים נפגעה, חזרו הקופים לשגרה וחנכו חצר משופרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 09:43 יט בתמוז התשפא

קופים תחת אש. אחרי שספגו פגיעה ישירה, הדיירים חוזרים לחצר משופרת
הקופים בחצר המשופרת., צילום: ללא

במהלך מבצע שומר החומות זוהתה בספארי פגיעה ישירה. שטיל נפל בין חצר קופי האורנג-אוטן והגיבונים לבין חצר קופי המקוק השחור. כתוצאה מהנפילה, רסיס פגע בגבה של נול, קופת המקוק השחור וזמן קצר לאחר מכן היא הוכנסה לניתוח חירום שבמהלכו הוצא הרסיס. במקביל להתאוששות של נול החל שיפוץ נרחב של שתי החצרות שנפגעו מתקיפת חמאס.

לשמחת כולם הפיצויים לנזק של הקופים לא איחרו לבוא ונחנכה חצר מחודשת לטובת קופי האורנגאוטן. סאטו טאנה ורחמים הג'ינג'ים יצאו בהתרגשות לחצר שעוצבה מחדש על ידי אומני הגרפיטי דביר רוזן ואמיר לייבמן בניצוחה של דרור זק האחראית על נראות הספארי. האומנים, יצרו על הקירות הגדולים מראה של ג'ונגל פראי. כך נמסר בהודעה מטעם הספארי.

בעיצוב המחודש לקחו גם מחלקות רבות מהספארי ביניהן מטפלי מחלקת הקופים ומחלקת הבינוי של הספארי שבנתה מחדש את החומה החיצונית והפנימית של החצר. 

בהודעה נמסר כי: "התרגשות גדולה נרשמה בקרב הקופים ששמחו לטפס על מתקני ההעשרה החדשים שבחצר והתרגשו מהמראה הייחודי. כמו כן, מחלקת האחזקה של הספארי הכינה תשתית תת קרקעית עבור מתקן העשרה ייחודי שיולבש על עוגן מתכת עמידה לחום השמש ועליו יבנה מתקן טיפוס אתגרי".

מי שעדיין לא יצאו לחצר הם קופי הגיבון שחולקים את החצר עם קופי האורנגאוטן מאחר ובניית בית הלילה שלהם עדיין לא הושלמה והם דרים לעת עתה במבנה זמני. נול שנפצעה ממשיכה להתאושש יפה.

יש גם מקום לנוח

יש גם מקום לנוחצילום: ים סיטון