שיא במספר המאומתים הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל | בנט זימן דיון "בשל העלייה הנמשכת של הדלתא בעולם"

מספר חולי הקורונה המאומתים עולה, מנגד מספר החולים הקשים ירד ומספר המתים נותר יציב. שיעור החיוביים עומד על 1.52% ומקדם ההדבקה על 1.31, אמ"ן: "משקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10 ימים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/07/21 12:26 ז באב התשפא

הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל | בנט זימן דיון "בשל העלייה הנמשכת של הדלתא בעולם"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בשל העלייה הנמשכת בתחלואת זן הדלתא של ווירוס הקורונה ברחבי העולם", ראש הממשלה נפתלי בנט, יכנס היום (ו') בשעות הצהריים לדיון, שרים וגורמי מקצוע ממשרדי הבריאות, הביטחון, ביטחון הפנים, האוצר, התחבורה והכלכלה.

על פי נתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר, ביממה האחרונה אומתו לקורונה 855 בני אדם כששיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות ועומד על 1.52% . בסך הכל בישראל ישנם 5,817 חולים. בבתי החולים מאושפזים 99 חולים, מהם 52 במצב קשה, 18 במצב קריטי ועוד 17 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף בישראל 6,443 אזרחים.

על פי מודל הרמזור, היום יש רק שני ישובים אדומים בישראל: שערי תקווה וגבעות בר. כתום: יהוד, כפר יונה, פרדס חנה-כרכור, קדומים, להב, בית יצחק - שער חפר, צופים, עץ אפרים, נתניה - מרכז צפון, נתניה - מזרח העיר ופתח תקווה - 8. 

מקדם ההדבקה עומד הבוקר על 1.31. באמ"ן אומרים כי דרך המקדם ניתן לדעת שבתקופה הקרובה העלייה בתחלואה תימשך. "מקדם ההדבקה עודנו גבוה וערכו סביב 1.3 ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10 ימים בקירוב".

נזכיר כי החל מהיום מחויבים כל השבים מחו"ל, כולל מחלימים ומחוסנים בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול לפי המוקדם מביניהם. הנחייה זו של משרד הבריאות מגיעה לאור המשך התפשטות וריאנט הדלתא בישראל. 

https://www.youtube.com/watch?v=05rf23iGkbY

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופסור נחמן אש, חתם השבוע על תיקון לצו בריאות העם, המאפשר לקצר את תקופת הבידוד החל מאתמול. ניתן לקצר את הבידוד עם שתי בדיקות שליליות שיתבצעו במועדים הבאים:

  1. בדיקה ראשונה - סמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד.
  2. בדיקה שניה - החל מהיום השביעי לבידוד, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה.

במשרד הבריאות הדגישו כי מרגע קבלת תוצאה שלילית בבדיקה השניה, ניתן לצאת מהבידוד ואין צורך להמתין לקבלת מסרון שחרור.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן