שקד תוקפת את סמוטריץ': "איך אתה לא מתבייש?"

יו"ר הציונות הדתית אמר כי "שבועיים אנחנו מתחננים לקואליציה להגיע איתנו להסכמה". שרת הפנים טענה מנגד כי חשבה שמדובר בהצגה: "שלושה שבועות אנחנו מתחננים שתתמכו בהוראת השעה כפי שהיא".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/21 18:27 כו בתמוז התשפא

שקד תוקפת את סמוטריץ': "איך אתה לא מתבייש?"
שקד, אמש במליאה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התנגדותו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי לחוק האזרחות, התנגדות שמנעה את המשך הארכת הוראת השעה בשנה נוספת, הובילה את ראש הממשלה נפתלי בנט לתקוף את שיקלי פומבית: "שיקלי נקלע לבלבול, לבי איתו". הערב, התפתח עימות נוסף בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לשרת הפנים איילת שקד.

סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כבר שבועיים אנחנו מתחננים לקואליציה להגיע איתנו להסכמה על מתווה כמו זה שמוצע כאן ולמרבה הצער הקואליציה סירבה בכלל לדבר איתנו והעדיפה לדבר עם רע"מ ומרצ. עוד לא מאוחר לתקן. תתעשתו. אנחנו מושיטים יד. בואו".

שקד מיהרה להגיב אישית לסמוטריץ', וכתבה לעוקביה כי היתה בטוחה ששלושת השבועות האחרונים הם בגדר הצגה של האופוזיציה: "איך אתה לא מתבייש?", תקפה השרה שקד, "כבר שלושה שבועות אנחנו מתחננים שתתמכו בהוראת השעה כפי שהיא. עד אתמול בצהריים עוד האמנתי שאתם עושים הצגה. אם אתה מוכן לתמוך בהארכת הוראת השעה בחצי שנה בהסכמה, קדימה, תביא איתך את האופוזיציה. בלי משא ומתן ובלי תנאים. אין זמן לזה".

לאחר מספר שעות, הגיב סמוטריץ' בחריפות והאשים את שקד בשקרים. "זה כבר הפך לשיטה. איילת שוב משקרת. איילת מכרה את האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל למנסור עבאס. מנענו אתמול את זכות השיבה הפלסטינית. שותפיה אומרים שהיא מכרה להם אישורי כניסה לאלפי משפחות פלסטיניות תמורת שימור הכסא ושרידותה הפוליטית".

סמוטריץ' חזר על דברים שאמר בעבר: "כפי שאמרנו שוב ושוב זו ממשלה מסוכנת ויש להפילה במהירות האפשרית. לשמחתנו אנחנו כבר רואים בקיעים בקואליציה המוזרה הזאת. הם ימשיכו לעבוד בשביל הכיסא, אנחנו נמשיך לעבוד בשביל עם ישראל".


(שקד מציגה את החוק אמש במליאה)