בשורה לתושבי בנימין: נחנך בית חדש להייטק

יעל זאבי, אשר בעברה הקימה מאחז סמוך לשילה, ייסדה את "בנימין טק", הבית החדש לסטארטאפיסטים באזור, "השמה של מחצית מהבוגרים במשרות נחשקות זאת הוכחה לחשיבות המקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 11:13 כח בתמוז התשפא

בשורה לתושבי בנימין: נחנך בית חדש להייטק
צילום: רעות שטרן

בתור אשת הייטק שמגדלת שבעה ילדים, יעל זאבי רגילה לשבור תקרות זכוכית. בין פיתוח הקריירה להרחבת המשפחה זאבי הקימה את המאחז אש קודש הסמוך לשילה, ובמקביל כיהנה כחברת מועצה בבנימין. במשך שנים היא עבדה בתל אביב בחברות הייטק שונות, ביניהן מיקרוסופט, ולא נתנה לחסמים הרבים להוות מכשול. ובכל זאת, החסמים הרבים המונעים מחבריה וחברותיה להתרחק מתחום ההייטק, לא נעלמו מעיניה.

כל מי שגר בפריפריה וחולם לעסוק בהייטק ו\או ביזמות נתקל בחסמים רבים. החל מחסמי מרחק, חסמים תרבותיים, מחסור בקשרים שהם הכרחיים לעולם ההייטק, ואפילו מחסום של השפה האנגלית. 

כדי לסייע בכך, זאבי נסעה במשך שש שנים בין משרדי ממשלה וחברות הייטק, השיגה תקציבים ומקום והקימה את בנימין טק. בית לסטארטאפיסטים מישובי מועצה אזורית בנימין, מקום בו יוכלו ליצור ולקדם את המיזמים שלהם, אבל גם מקום ליצירת קשרים לאנשים בלי פרוטקציות מהבית. כמובן, יש גם קורסים באנגלית לכאלו שעבורם השפה החזקה השנייה היא בכלל ארמית.

אמש (ד') נערך הכנס השנתי של בנימין טק, עם מאות משתתפים. בכנס נחנך מתחם העבודה של LS Technology שמקים מרכז פיתוח במקום, והושקה אפליקציית Anybody, מיזם שהפך למשמעותי במיוחד בשוק התעסוקה בתקופת פוסט קורונה. 

צילום: רעות שטרן

"בנימין עולה קומה, היום אנחנו חונכים קומה חדשה בבנימין". אמר ראש המועצה, ישראל גנץ, בדברי הפתיחה לכנס בנימין טק. "אנחנו חונכים כאן את מרכז הפיתוח של חברת LS. מבחינתנו חברה מהמרכז שמגיעה ומבינה את הצורך בפתיחת מרכז פיתוח דווקא בבנימין. השמה של 50% מבוגרי בנימין טק במשרות נחשקות זאת הוכחה לחשיבות המקום". גנץ הודה ליעל זאבי, עטרה סימינובסקי ואביתר כץ, המובילים ומפתחים את בנימין טק מאז ההקמה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן