לפני יום ירושלים - ירדן הציבה שלטים עם סמל הממלכה ברחבי הר הבית

בימים האחרונים הוצבו שלטים חדשים בהר הבית מטעם ממלכת ירדן, המורים בערבית לנוכחים על צורת ההתנהגות במקום, ומכוונים אותם למקומות האכילה והעישון

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/21 14:27 יז באייר התשפא

לפני יום ירושלים - ירדן הציבה שלטים עם סמל הממלכה ברחבי הר הבית
צילום: אליסף מדריך בידינו- הקרן למורשת הר הבית

כשבוע וחצי לפני יום ירושלים, ירדן מעמיקה את אחיזתה בהר הבית. בימים האחרונים הוצבו שלטים חדשים מטעם ממלכת ירדן המורים לנוכחים בהר על צורת ההתנהגות במקום, ומכוונים אותם למקומות האכילה והעישון, זאת ככל הנראה כחלק מאחריות הוקף על הר הבית - שבשטחו ניצב מסגד אל-אקצא - מטעם ממלכת ירדן.

על השלטים אין כל אזכור למדינת ישראל או לשפה העברית, והם כתובים בערבית בלבד. נציין כי הדבר מנוגד לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל בו נכתב בין השאר: "לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, או לגורם זר אחר בדומה לכך, בין דרך קבע ובין לתקופה קצובה, כל סמכות המתייחסת לתחום ירושלים והנתונה על פי דין למדינת ישראל או לעיריית ירושלים" (סעיף 6).

תום ניסני מנכ"ל בידינו-הקרן למורשת הר הבית מסר כי "שוב אנחנו רואים כי ממשלת ישראל מאפשרת, בניגוד לחוק, לממלכת ירדן דריסת רגל בהר הבית. דווקא לקראת יום ירושלים, אנחנו מגלים שיש מי שמבחינתו בהר הבית הגיוני שיהיה שילוט ירדני ולא ישראלי. השר לביטחון פנים ורה"מ צריכים להידרש לנושא באופן מיידי".