פרויקטור הקורונה: "לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזאת"

לאחר ההתפשטות המחודשת של הנגיף, ראשי מערכת הבריאות קיימו תדריך מיוחד למצב הנוכחי. חזי לוי: "האירועים של בנימניה ומודיעין, התחילו מתושבים שחזרו מחו"ל. אלרועי פרייס: " אין חובת בידוד לכל המחוסנים והמחלימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/21 19:32 יג בתמוז התשפא

פרויקטור הקורונה: "לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזאת"
פרופ' נחמן אש פרויקטור הקורונה, צילום: צילום מסך

העלייה בתחלואת הקורונה וההתפרצויות האחרונות ברחבי הארץ עלולים להחזיר את הציבור לשגרת מגיפה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ' קיימו היום (ד') ישיבה עם נציגי משרד הבריאות וקבעו את היעד אשר יגרום להחזרת המסכות. בהתאם למה שסוכם, אם הממוצע השבועי יעבור את רף 100 החולים המאומתים, תחודש חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. בעקבות המצב ראשי מערכת הבריאות קיימו תדרוך לציבור.

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות דיבר ראשון והציג את נתוני התחלואה החדשים: "אנחנו רואים לפנינו את גרף המתאר את התחלואה במשך הימים אחרונים, היום היו 110 מאומתים חדשים, אתמול היו 125". לפי לוי השינוי העיקרי בתחלואה נגרם עקב חזרה של ישראלים מחוץ לארץ, שנדבקו שם והביאו תחלואה מחודשת. "היכן מרוכזת התחלואה? אנחנו מכירים את האירועים של בנימניה, של מודיעין, אירועים שהתחילו שניהם מתושבים שחזרו מחו"ל והדביקו ילדים, התחלואה התפשרה בבתי הספר ולא רק, אלא בכל המגעים כמו חוגים ספורט וכיוצא בזה".

"החלטנו גם לחסן את , להרחיב את החיסון לבני הנוער בגילאים 12-16. לאחר שבחנו את כל ההשפעות של החיסון, וראינו שהחיסון יעיל, והחיסון בטוח" קבע לוי. "האם חוזרים למסכות בחללים . סגורים?" העלה לוי את התמיהה הציבורית, "אז לא חוזרים למסכות בחללים פתוחים, אבל בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תהיה בכל המסודות הרפואיים בשעת מגע בין מטפלים ומטופלים, זה יהיה בכל המרפאות במגע בין מטופלים ומטפלים ואף במקומות ההמתנה".

אחריו עלתה  ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס שהבהירה: "קודם כל אין חובת בידוד לכל המחוסנים והמחלימים, חייבים להדגיש זאת". עוד הרחיבה: "חובת הבידוד לאנשים שמגיעים משש המדינות בסיכון מירבי, כולם נדרישים לבידוד כמו שהיה קודם". אלרועי הזכירה כי "גם מחוסנים ומחלימים עלולים להדבק, לכן אנחנו מבקשים בדיקה, מי שבא במגע עם חולה מאומת, גם אם הוא מחוסן ומחלים, לא נדרש לבידוד אבל כן רוצים שיידגם כדי לדעת אם נדבק".

לבסוף עלה פרוייקטור הקורנה שנתן תמונת מצב כוללת: "אני לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזאת, אנחנו כל יום מגלים עוד מאומתים". עוד הוסיף: "כשנראה שהמספר יורד בצורה משומעיתית נוכל להגיד שזה בשליטה, עוד לא הגענו לזה". אש ביקש גם לתת בשורות מעודדות: "יחד עם זאת אני גם לא יכול לומר שזו התפרצות נרחבת, לכל רחבי המדינה. אני רוצה להדגיש את החשיבות של שתוף הפעולה של האזחרים עם תהליך קטיעת שרשרות ההדבקה, עם החקירות, להיזכר בכל המגעים וכל המקומות שהייתם בהם".