בן ה-6 שטבע בבת ים: נבדק חשד שהבריכה היתה סגורה לקהל

הרופאים נאבקים גם היום על חייו של הראל חיים מדלעי שטבע בבריכה ציבורית בבת ים. עד כה עוכבו לחקירה שלושה חשודים, והמשטרה חושדת כי הבריכה לא הייתה פתוחה וכי לא היה מציל במקום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/21 13:14 יג בתמוז התשפא

בן ה-6 שטבע בבת ים: נבדק חשד שהבריכה היתה סגורה לקהל
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הראל חיים מדלעי בן ה-6 טבע אתמול (ג') בבריכה העירונית בבת ים. והרופאים ממשיכים להיאבק על חייו בבית החולים וולפסון, והוא מורדם ומונשם. החשד המרכזי אותו בוחנת משטרת ישראל, הוא כי הבריכה לא הייתה אמורה להיות פתוחה, וכי היא נפתחה כטובה חברית עבור ידיד המשפחה. הראל בן ה-6 ביקר את חברו בן אותה משפחה ששהה בבריכה. נכון להיום לא ברור אם שהה מציל במקום בעת האירוע. שלושה חשודים עוכבו לחקירה באזהרה במשטרה, בהם בעלי תפקידים בבריכת השחייה.

הדיווח אודות החשד פורסם בחדשות 12, ובשיחה עם חברת החדשות, סיפרו הוריו של הילד, שירה ולירון, כי הם עדיין לא יודעים מהי חומרת הפגיעה של בנם. "אנחנו יודעים שרק התחלנו את העונה של הבריכות והים. הורים - אל תגידו לי זה לא יקרה, אל תורידו את העיניים לשנייה. כרגע הכי חשוב לנו שהראל יתאושש, ייצא מזה, ייפקח את העיניים". 

אתמול בשעה 18:31 התקבל במוקד מד"א הדיווח הראשוני על האירוע המצער. חובשים ופרמדיקים ששהו במקום החלו לטפל בילד והוא פונה לבית החולים וולפסון לקבלת המשך טיפול רפואי בזמן שהחובשים מבצעים בו פעולות החייאה. שוטרי מרחב איילון הגיעו למקום ובחנו את נסיבות האירוע, לרבות מועדי פתיחת הבריכה הציבורית ושירותי ההצלה במקום, וכן השגחת הגורמים האחראיים.

חובשי רפואת חירום במד"א, יוסף ששון ומעוז ויברמן, סיפרו: "הובילו אותנו אל ילד ששכב מחוסר הכרה על שפת הבריכה והמציל מבצע בו פעולות החייאה בהדרכת מוקד 101. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות והעלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ. פינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".