התפרצות קורונה, העימות בממשלה ונתב"ג | סיכום יומי של הנגיף

הממשלה החדשה קיימה דיון ראשון לגבי בלימת התפשטות הקורונה, בין הצעדים שננקטו: הקמת מתקן בדיקות חדש בנתב"ג ובחינה מחדש של חובת עטיית המסכות בשטח נמל התעופה. בימים האחרונים חלה עלייה בתחלואה בקרב תלמידי בתי ספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 22:36 י בתמוז התשפא

התפרצות קורונה, העימות בממשלה ונתב"ג | סיכום יומי של הנגיף
בדיקת קורונה בנמל התעופה בן גוריון, צילום: פלאש 90

התפרצות נגיף הקורונה במוקדים שונים בימים האחרונים מעמידה למבחן את ראש הממשלה החדש נפתלי בנט. הערב (א'), לראשונה מאז כינון הממשלה החדשה התנהל דיון בין משרדי באשר לצעדים שיש לנקוט כדי למנוע את התפשטות המגיפה. 

הצדדים סיכמו על הקמת מתחם בדיקות חדש בנתב"ג, בנוסף בחדשות N12 פורסם על תגבור האכיפה על השבים מחו"ל ובחינה מחודשת של חובת עטיית מסכות לנוחתים בנתב"ג. כמו כן, גורמי מקצוע במשרד הבריאות מבקשים להטיל קנס כספי על הטסים למדינות הסובלות מרמת תחלואה מסוכנת. 

ביום שישי האחרון נכנסו לישראל אנשים שנחתו בנתב"ג ולא עברו בדיקת קורונה עקב העומסים הכבדים במתקני הבדיקות. בעקבות זאת, סוכם על הקמת מתקן בדיקות חדש בנמל התעופה והגדלת מספר עמדת הבדיקות, זאת מתוך הבנה כי המתקן הקיים לא יוכל לעמוד בעומס השבים ארצה בחודשי הקיץ. 

כמו כן, בדיון הוחלט כי פקחים של רשות האוכלוסין ישמשו לטובת הגברת האכיפה על השבים מחו"ל שנדרשים לבידוד ביתי. ההחלטה על חובת עטיית המסכות בנתב"ג מרגע הנחיתה ועד היציאה מהנמל תבחן מחדש בימים הקרובים. 

העימות המשולש בממשלה

מוקדם יותר היום התקיים עימות בישיבת הממשלה בין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ. במהלך הישיבה דרשה שאשא-ביטון מאנשי המקצוע של מערכת הבריאות להיות רציניים ולהציג נתונים ומספרים, אך שר הבריאות הורוביץ וראש הממשלה בנט אמרו כי יש לשמור על כבודם. מקורבים לשרת החינוך החדשה אמרו כי לא ישתפו יותר פעולה עם הנחיות משרד הבריאות הנוגעות לבתי הספר, אם הן יגיעו בשעות הלילה בכדי שיכנסו לתוקף כבר למחרת בבוקר. המקורבים אמרו כי המסר לדיונים הבאים יהיה: "כל דבר שקשור לתחום החינוך, יעבור דרך שרת החינוך". מה שהוביל סערה, הייתה הנחיית משרד הבריאות לחייב עטיית מסכות בכמה בתי ספר במודיעין ובבנימינה. המקורבים לשרה ידעו להגיד כי הנחיה מהסוג הזה - כמו שנעשתה, לא תחזור על עצמה. 

בשעות הבוקר משרד הבריאות פרסם הודעה חריגה, לפיה חולה קורנה נכח במופע באולם קימרון בבית שאן ב-17.6.21 בין השעות 19:30-21:00.בהודעה נמסר כי על כל מי שנכח במופע הנ״ל יש להיכנס לבידוד ביתי מיד וכן להידגם לקורונה בהקדם האפשרי. לראשונה, גם מחוסנים ומחלימים נדרשים להיכנס לבידוד.

בשבת האחרונה התגלה כי עשרות תלמידים נדבקו בקורונה בבנימינה, לפי החשד מדובר בוריאנט ההודי. ההתפרצות הגדולה התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה. לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים- כולם למעט אחת הראו תסמינים. הדיגומים הורחבו בבתי ספר ביישוב, והבוקר (שבת) נמצאו עוד 35 מאומתים מבתי הספר כרמים ואמירים. המקרים החדשים נמצאים בחקירה של לשכת הבריאות בחדרה. מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אך במשרד הבריאות מעריכים כי קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. 

צילום: by Flash90


הזן ההודי נחשב למדבק ביותר מכיוון שכולל מוטציה בחלבון המעטפת שמסייעת לו להיקשר בקלות רבה יותר לתאי הגוף. 

שרת הפנים איילת שקד פרסמה היום כי במסגרת חוק הכניסה לישראל, עד לתאריך ה-01.7.21, החלטות לגבי כניסת זרים ייבחנו ע"פ מספר קריטריונים, כאשר הקריטריון המוביל הוא כי על הזר להיות מחוסן. מי שאינו מחוסן מחויב בבידוד ל-10 או 14 יום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כניסת ילדים שאינם מחוסנים מותרת עד גיל 6 במידה וההורים עומדים בקריטריונים. אין הגבלות יציאה מהארץ לזרים, אך כניסתם לא תתאפשר מהמדינות האסורות (שחורות) למעט מקרים חריגים: הורים של חתן/כלה ועובדים זרים שחוסנו בישראל ויצאו לחופשה. החל מתאריך 01.7.21, זרים שאינם אזרחים ומחוסנים- יוכלו להיכנס ללא צורך באישור מראש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן