סדקים בקואליציה | אין רוב לחוק איחוד משפחות

בקואליציה החדשה רוצים להתחיל לעבוד אבל המחלוקות בגוש השינוי והאופוזיציה הלוחמנית מערימות קשיים. עידית סילמן הורידה מסדר היום את החוק בוועדה המסדרת . מיקי זוהר תקף: "לא מסוגלים לשמור על מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 18:43 ו בתמוז התשפא

סדקים בקואליציה | אין רוב לחוק איחוד משפחות
קואליציית השינוי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקואליציה הטרייה גילתה היום (ד') כי אין ימי חסד, היום עלה בוועדה המסדרת חוק איחוד משפחות ונתקל בקשיים. החוק שעולה להצבעה בכל שנה דוחה למעשה מתן אזרחות ישראלית לפלסטינים מיו"ש ועזה שנישאו לערבים בעלי אזרחות ישראלית. בקואליציה רצו לקדם את החוק אבל נאלצו לדחות את הדיון בחוק ולהורידו מסדר היום.

החוק שזקוק להארכה ותוקפו יפוג בעוד מספר שבועות לא זוכה לתמיכת כל הקואליציה משום שברע"מ מתכוונים להצביע נגד החוק. בעקבות התנגדות רע"מ בקואליציה נזקקים לאופוזיציה הימנית, אלא שח"כ מיקי זוהר יצא בהודעה דרמטית והודיע כי הליכוד ושאר המפלגות לא יתמכו בחוק הימני. בקואליציה המובכת ינסו למצוא פתרון משפטי מהיר.

באופוזיציה חגגו על ההפסד של הקואליציה שנובע ממחלוקות עמוקות בין המפלגות השונות , בליכוד אמרו כי: "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התאזרחות של מאות אלפי פלסטינים ומסתננים בלתי חוקיים - דבר שיחסל את המדינה היהודית. זו עוד סיבה לכך שאנו ושותפינו לימין האמיתי נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת בהזדמנות הראשונה".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד התייחס לחוסר היכולת של הקואליציה ואמר כי: "הקואליציה החדשה ביטלה את הדיון בוועדה המסדרת בכל הנוגע למניעת איחוד משפחות. הלכה למעשה, הם פשוט לא מסוגלים לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נסכים לסייע להם אם הם יסכימו לקדם לנו את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו״ש".

בקואליציה השיבו אש, שר התקשורת יועז הנדל התייחס לפלונטר הראשון של ממשלת השינוי והאשים את הליכוד. בהתייחסות לחוק כתב הנדל כי: "איסור איחוד משפחות פלסטיניות עלול לפקוע בשל התנגדות המפלגות הערביות, הליכוד, החרדים והציונות הדתית. עד היום הצבעה מסורתית של כלל המפלגות הציוניות. שת״פ מופלא. מתברר שהציונות לא חשובה. מחר יסבירו שהצביעו בעבר בליכוד בעד ההתנתקות ושחרור מחבלים כי היריבים היו נגד".

 

ח"כ מיקי זוהר בוועדה המסדרת היום.