לאחר שמרד, שיקלי מפתיע: "הממשלה לא מסכנת את הזהות היהודית"

חבר הכנסת מימינה שהתנגד להקמת הממשלה, מסביר למה הממשלה שהוקמה לא מסכנת את מדינת ישראל, וטוען כי חבריו הפנו עורף למחנה הלאומי שרובו מתגוררר מהפריפריה: "שמנו את בחירת אותם מיליון אזרחים בצד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/21 12:10 ה בתמוז התשפא

לאחר שמרד, שיקלי מפתיע: "הממשלה לא מסכנת את הזהות היהודית"
שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

חבר הכנסת המורד של ימינה, עמיחי שיקלי, התייחס בראיון שישודר מאוחר יותר היום (ג') בערוץ 'כנסת', לסוגיות בגינן התנגד להקמת הממשלה. מצד אחד שיקלי פעל נגד חבריו לסיעת ימינה ונגד ראש הממשלה נפתלי בנט, ומנגד, הוא אינו חושב שהממשלה הזו מסוכנת למדינת ישראל.

"אני לא חושב שהממשלה הזו תמסור שטחים, אני לא חושב שחורבן הבית בפתח ואני לא חושב שהיא מסכנת את הזהות היהודית", קבע במפתיע שיקלי, והסביר: "אני כן חושב שבסופו של דבר המהלך הזה היה הפניית עורף לציבור עצום, לרוב רובו של המחנה הלאומי".  

https://twitter.com/KnessetT/status/1404715256161652736?s=20

שיקלי דיבר גם בגנות התקשורת: "מה שלי כואב שהציבור הזה לא מיוצג באולפנים האלה, הוא גם לא כל כך מיוצג בטוויטר. הציבור המסורתי, המזרחי, הציבור של מצביעי הליכוד ויחד איתם גם ש"ס והציונות הדתית - אנשים שהרבה יותר קרובים אלינו בדעות. כל אלה נשארו מאחור. זה לא רק הנושא הפוליטי, זה גם הנושא הסוציולוגי".

בזמן שרבים מתלהבים שבממשלת בנט-לפיד יש הרבה שרים דתיים או מספר שרות גבוהה, שיקלי טען כי מדובר בממשלה לבנה. "זו ממשלה מאוד מאוד אליטיסטית שעשתה הפניית עורף מאוד מאוד קשה בעיני למסה הקריטית של המחנה הלאומי. בסופו של דבר הפריפריה בהכללה בחרה והצביעה לליכוד, כפי שתמיד קורה. מכיוון שבעצם הבחירה של הציבור הזו מודרת, שיחקנו למחאת "לך" ו"רק לא ביבי".

"עם הדבר הזה", הוא סיכם, "שמנו את בחירת אותם מיליון אזרחים בצד, זה כולל גם את מי שהצביע לש"ס ולציונות הדתית - שבסוף מבחינה לאומית הם קרובים אלינו יותר".