תמונות הלווין מציגות: האיראנים פועלים באתר גרעין ליד טהרן

צילומים חדשים מוכיחים כי האיראנים ממשיכים בפעילותם בדרך להשגת נשק גרעיני, באתר שנחשף בארכיון הגרעין האיראני שהובא לישראל | הלילה: תקיפות נרחבות בסוריה שמיוחסות לישראל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 09:10 כט בסיון התשפא

תמונות הלווין מציגות: האיראנים פועלים באתר גרעין ליד טהרן
איראן, צילום: shutterstock

רשת פוקס ניוז פרסמה הבוקר (ד') מספר תמונות לוויין שמציגות פעילות חריגה באתר סאנג'אריאן שליד טהרן. כזכור, האתר נחשף ב-2018 בארכיון הגרעין האיראני שהובא לישראל והוצג על ידי ראש הממשלה נתניהו. תמונות הלווין מראות בעיקר חפירות ותעלות חדשות באתר.

בנוסף, התמונות החדשות שהתקבלו מחברת מקסאר טכנולוגיות, מציגות 18 כלי רכב באתר ב-15 באוקטובר האחרון. בינואר 2021 תיעד הלוויין כלי רכב ועבודות באתר, עם דרך גישה חדשה - שכוסתה לאחר חודשיים.

נתניהו חושף את תכנית הגרעין האיראנית

נתניהו חושף את תכנית הגרעין האיראניתצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

במקביל, הדי פיצוצים נשמעו הלילה (ג') ברחבי דמשק בסוריה. זמן קצר  לאחר מכן פורסם בתקשורת הסורית כי מדובר בתקיפה ישראלית. "מערכות ההגנה האוויריות שלנו מתעמתות עם תוקפנות ישראלית", דווח ב-SANA, ונטען כי התקיפה בוצעה מאזור לבנון. 

מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור דמשק, חומס, לטקיה, בכל אזור החוף הסורי ובדרום המדינה. בדומה למקרים דומים, נראה שגם עכשיו מדובר בניסיון לפגוע במיליציות האירניות שפועלות בסוריה, מתחמשות שם ומקבלות אספקה דרך נמלי התעופה הסורים. גם נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק היה בין היעדים לפי הדיווחים.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן