איראן מדווחת: פיצוץ ענק במפעל כימי 150 ק"מ מטהראן

שלטון האייתולות מדווח על 6 נפגעים בפיצוץ שנגרם משריפה שפרצה במפעל כימי באזור התעשייה שסמוך לקום. עשן סמיך ורעיל עולה מאזור הפיצוץ המרכזי | צפו בעשן השחור

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/05/21 10:28 כ באייר התשפא

איראן מדווחת: פיצוץ ענק במפעל כימי 150 ק"מ מטהראן
העשן במקום הפיצוץ, צילום: צילום מסך

באיראן מדווחים הבוקר (א') על 6 נפגעים לפחות בפיצוץ ענק שאירע במפעל כימי 150 ק"מ מעיר הבירה טהרן‎. בתיעוד שפורסם נראה עשן כבד עולה מהמפעל שבאזור העיר קום. טרם ידועות הנסיבות לפריצת השריפה במקום והרשויות במדינה המוסלמית החלו בבדיקה.

לפני כשלושה שבועות ארגון האנרגיה של איראן הודיע כי תקלה התגלתה ברשת החשמל במתקני הגרעין בכור בנתנז הגרעין. מספר שעות לאחר הדיווח, ראש סוכנות הגרעין של איראן אמר על התקלה כי זוהי "פעולת טרור". בניו יורק טיימס דיווחו כי לישראל יש אחריות בהפסקת החשמל בבמתקנים.

לפי העיתון האמריקני גורמי מודיעין ישראלים ואמריקנים אישרו שהייתה מעורבות ישראלית בפיצוץ, וכי הנזק שנוצר "ייקח לאיראן לפחות תשעה חודשים לחדש את ייצור האורניום באתר". הדיווח על התקלה נודע יממה לאחר שנשיא איראן, חסן רוחאני, הודיע על התקנת צטנריפוגות מתקדמות באתר הגרעין בנתנז בו מעשירים אורניום. התקלה ככל הנראה גרמה נזק בהיקף רחב יחסית, בין היתר בשל העובדה שאיראן הודיעה על כך.

מספר ימים לאחר אותו אירוע מסתורי, יו"ר הפרלמנט  האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, הודיע כי הרפובליקה האסלאמית הצליחה להעשיר אורניום לרמה של 60%, כפי שהבטיחה. מדובר רמת העשרת האורניום הגבוהה ביותר אליה הגיעו באיראן עד כה, וכעת איראן נמצאת במרחק של 30% מהכמות הדרושה לפיתוח נשק גרעיני. 

בציוץ בטוויטר, הודיע יו"ר הפרלמנט: "אני גאה להכריז שבשעה 00:40 בלילה, מדענים אירנים צעירים ונחושים הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%. ברכות לאנשים האמיצים של הרפובליקה האסלאמית של איראן על ההצלחה במשימה".

(הדיווח ברשת NBC)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן