מנהלי בתי חולים מחרימים את טקס ההוקרה בנוכחות נתניהו

במשרד הבריאות הכינו טקס הוקרה חגיגי לצוותים הרפואיים אחרי שנת הקורונה, אלא שמספר בתי חולים מחרימים את הטקס בו ישתתפו אדלשטיין ונתניהו. "יד אחת תעניק לנו תעודות, והיד השנייה פוגעת בחולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 10:21 כג בסיון התשפא

מנהלי בתי חולים מחרימים את טקס ההוקרה בנוכחות נתניהו
מנהלי בתי החולים בהפגנה מול משרד האוצר, צילום: שערי צדק

מגפת הקורונה מאחורינו ובמשרד הבריאות רוצים להודות לציוותי הרפואה, המשרד ארגן טקס הוקרה מיוחד בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שהיום (ה') הודיעו מנהלים של שבעה בתי חולים כי הם מחרמים את הטקס על רקע הפגיעה בתקציבי הבריאות.

בהודעה שפורסמה הבוקר נכתב: "למרות המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבתי החולים שלנו תקציבים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר לנו מימון מספק. בתי החולים האלה שוב מחזרים אחר הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה להם שוב ושוב. לא זאת אף זאת, המדינה שולחת אותם לקבץ תרומות לשם מימון הפעילות השוטפת שלהם.

עם קבלת ההזמנה לאירוע של משרד הבריאות שיתקיים ביום ראשון, קיבלנו החלטה שלא להשתתף בטקס במחאה על המשבר התקציבי שיצרה הממשלה לבתי החולים הציבוריים, זאת לאור העדר יכולת לעמוד בהתחייבויות כלפי ספקים ונותני שירותים. טקס הוקרה אינו יכול לממן הוצאות.

אנו מאמינים שהשתתפותנו תיראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסיה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים. אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. לא ייתכן שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה -, לא רק שאינה מסייעת, אלא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים." 

בתי החולים הציבוריים שמחרימים את הטקס הם: שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, ובי"ח נצרת האנגלי, המשפחה הקדושה האיטלקי וסנט ונסנט דה פול הצרפתי בנצרת. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן