מרים פרץ לאחר ההפסד: "נושאת תפילה להצלחת הנשיא הרצוג"

אחרי שהפסידה בבחירות לנשיאות המדינה בפער גדול, נפגשה כלת פרס ישראל עם ראש הממשלה והבהירה בעקבות הביקורת שנמתחה עליה כי, "לא השכול הוא שהוביל אותי לבמה, אלא הבחירה שלי לאן לקחת את משבר חיי"

עדיאל שביט ישי אלמקייס עדיאל שביט, ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 13:45 כב בסיון התשפא

מרים פרץ לאחר ההפסד: "נושאת תפילה להצלחת הנשיא הרצוג"
נתניהו ופרץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומרים פרץ נפגשו לפני זמן קצר ונשאו דברים לאחר פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות המדינה, מהם עלה כי יצחק הרצוג יהיה הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. פרץ שקיבלה את תמיכתם של 26 חברי כנסת בלבד, אמרה לראש הממשלה: "לא השכול הוא שהוביל אותי לבמה אלא הבחירה שלי לאן לקחת את משבר חיי. החלטתי להאיר ולעשות טוב".

נתניהו פנה לפרץ ואמר: "אני רוצה לברך אותך על הדרך המכובדת שבה התמודדת לנשיאות. סיפור החיים שלך והאמונה שלך מעוררים השתאות בקרב כל עם ישראל. אני מביע את הערכתי והערכת כל אזרחי ישראל. לא סיימת לתרום למדינת ישראל, עם האהבה שלך והלהבה שלך". 

"ינקתי מיסוד אחד גם בביתך כשלמדתי איתך שיעורי תנ"ך, ומהתנ"ך הזה למדתי על הבית הזה שלי", אמרה כלת פרס ישראל למפעל חיים לראש הממשלה, "יצאתי ממרוקו לחלום אחד גדול. הורי לא ידעו מה זה דתי, חילוני, שמאל או ימין, הם ידעו שיש יהודים וערבים ויש גן עדן שקוראים לו ירושלים. זכיתי ובאתי לארץ הזו והיא פתחה את הדלת לפני, ורק בזכותה הגעתי להתמודד לתפקיד שמעולם לא חלמתי. הוריי ציפו ממני שאהיה עובדת מדינה ואהיה מסודרת".

פרץ המשיכה ואמרה כי, "יצאתי למסע. לא השכול הוא שהוביל אותי לבמה אלא הבחירה שלי לאן לקחת את משבר חיי. החלטתי להאיר ולעשות טוב. אתה ואני יודעים מה זה חורבן. אמרת לי על השבעה של אחיך כמה לא היה טעם לחיים, ואנחנו נתנו טעם לחיים ומשמעות. בחרתי בנתינה ובלהרבות טוב. הארץ הזו כל-כך מיוחדת וחשבתי שאני רוצה להדליק את אותה מנורה שדיברנו עליה בפרשת השבוע ולהאיר את הארץ". 

"אני מאוד אוהבת את הנשיא הרצוג, הוא שלח אותי לשליחויות רבות בחו"ל, בקהילות יהודיות. 
היום נבחר נשיא ראוי שמכבד אותנו ומכאן אני נושאת תפילה עם כל עם ישראל להצלחתו כי הצלחתו היא הצלחתי והצלחת המדינה שלי".