כאב ראש לנתניהו: כמחצית ממתפקדי הליכוד בעד החלפתו

ברקע המגעים המתקדמים להקמת ממשלת בנט-לפיד, סקר חדש מגלה כי 47 אחוזים ממתפקדי הליכוד תומכים בהזזת יו"ר המפלגה באופן זמני. בשאלה מי המחליף המועדף של נתניהו, נרשם ניצחון מוחץ לניר ברקת, עם 45 אחוזי תמיכה, על ישראל כ"ץ עם 13 אחוזים בלבד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 10:05 כב בסיון התשפא

כאב ראש לנתניהו: כמחצית ממתפקדי הליכוד בעד החלפתו
כאב ראש לנתניהו, צילום: David Cohen/Flash90

קצת יותר מ-12 שעות נותרו עד לפקיעת המנדט של יאיר לפיד להקמת ממשלה, כאשר כבר בשעות הקרובות הוא צפוי להודיע לנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלה. הבוקר (ד') התפרסם בגלי צה"ל סקר מיוחד שנערך בקרב מתפקדי הליכוד, ממנו עולה כי כמעט ממחציתם תומכים בהזזתו של בנימין נתניהו באופן זמני ומינוי מועמד אחר מהמפלגה, זאת במטרה למנוע את הקמת ממשלתם של לפיד ובנט.

בשאלה איך הליכוד צריך לנהוג כעת, 48.9 אחוזים ממתפקדי הליכוד אומרים כי צריך ללכת לאופוזיציה, 47.3 תומכים בהחלפת נתניהו על ידי מועמד אחר מהמפלגה. בעקבות תוצאות אלו, הסקר בדק את זהות האדם המועדף להחליף את נתניהו, דבר שיכול לאפשר את הצטרפותו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שהבהיר כי המכשול מבחינתו להקמת ממשלת ימין הוא בנימין נתניהו עצמו. 

התוצאות לשאלה המחליף של נתניהו די מפתיעות: שר האוצר ישראל כ"ץ, שמנסה במשך תקופה ארוכה למצב את עצמו כיורש של יו"ר הליכוד, מקבל רק 13.3 אחוזים, לעומת זאת, אחד מיריביו הגדולים במפלגה, ניר ברקת זוכה ל-45.3 אחוזי תמיכה. שר הבריאות יולי אדלשטיין מקבל 5.9 אחוזים בלבד.

הסקר נערך בקרב 505 מתפקדי ליכוד מכל קצוות הארץ. טעות דגימה של 4.4%. בוצע על ידי דיירקט פולס והוזמן על ידי גורם במערכת הפוליטית.